נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגג היום (שישי) את יום הולדתו ה-70 בחגיגות מתונות באופן יחסי בצילה של מתקפת הנגד האוקראינית. פוטין גם קיבל כמה מתנות מפתיעות ממקורביו ומהכפופים לו, בהן שובר לטרקטור שקיבל ממנהיג בלארוס לוקשנקו, ועשרות מלונים ודלועים ששלח לו נשיא טג'יקיסטן. 

מקורב לפוטין מאשים: "שר ההגנה הרוסי צריך לירות בעצמו"
בדרך החוצה: כיצד הצליחה אוקראינה להפוך את פוטין לנמר של נייר?
"האיום הגרעיני הגבוה מזה 60 שנה": ביידן באזהרה דרמטית מפני פוטין

כאמור, מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעל ברית של פוטין, העניק לנשיא שובר מתנה לטרקטור. טרקטורים הם תעשייה בלארוסית שנחשבת לגאוות המדינה מאז התקופה הסובייטית. לוקשנקו אף אמר לכתבים שהוא משתמש בגינתו בדגם דומה לזה שהעניק לפוטין במתנה.

לא ברור כיצד הגיב המנהיג הרוסי למתנה, אותה חשף משרדו של לוקשנקו. פוטין לא הזכיר את המתנה בהתבטאויות בטלוויזיה בתחילת הפגישה כשדיבר על הצורך לדון בדרכים ליישוב סכסוכים בין מדינות סובייטיות לשעבר. הוא גם הדגיש את הצורך להחליף מידע כדי להילחם בטרור, סמים לא חוקיים ופשע אחר.

פוטין ולוקשנקו (צילום: רויטרס)
פוטין ולוקשנקו (צילום: רויטרס)

במהלך החגיגות, הפטריארך האורתודוכסי של מוסקבה ביקש מהעם הרוסי שיתפלל לבריאותו של פוטין ואף הפציר במדינה להקדיש יומיים של תפילה מיוחדת כדי שאלוהים יעניק לפוטין "בריאות ואריכות ימים".

"אנו מתפללים אליך, אדוננו אלוהינו, עבור ראש המדינה הרוסית, ולדימיר ולדימירוביץ', ומבקשים ממך לתת לו את רחמיך העשיר ונדיבותך, להעניק לו בריאות ואריכות ימים, ולהציל אותו מכל ההתנגדויות של גלוי ובלתי נראה. אויבים, אשרו אותו בחוכמה ובכוח רוחני, כי כולם, אלוהים שמע ותרחם", אמר הפטריארך.

"היום, המנהיג הלאומי שלנו, אחד האישים המשפיעים והבולטים ביותר בזמננו, הפטריוט מספר אחת בעולם, נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין, חוגג 70 שנה!" אמר מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב. "פוטין שינה את העמדה העולמית של רוסיה ואילץ את העולם להתחשב בעמדה של המדינה הגדולה שלנו". 

מרבית מנהיגי העולם התעלמו מיום הולדתו של הנשיא הרוסי. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שלח לפוטין ברכת יום הולדת, שיבח אותו על התנהלותו מול "האתגרים והאיומים" של ארצות הברית, והילל את מנהיגותו, על פי סוכנות הידיעות KCNA.

"היום, רוסיה מגנה על הכבוד של המדינה ושל האינטרסים הבסיסיים שלה מפי אתגרים ואיומים של ארצות הברית ונתיניה. מציאות כזאת היתה בלתי נסבלת אילולא המנהיגות המכובדת שלך ורצונך החזק". קים אמר כי היחסים בין פיונג יאנג למוסקבה "חזקים מתמיד".