הרשויות באוקראינה דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) כי מצאו קבר אחים בעיירה לימאן, שבוע בלבד לאחר שכבשו אותה מחדש מידי הרוסים. על פי בכיר במשטרה הקבר מכיל 180 גופות.

בתוך כך, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי עדכן אמש על מצבה של מתקפת הנגד האוקראינית נגד כוחות רוסיה, וסיפר כי כוחות אוקראינים שיחררו סך של 2,434 ק"מ ו-96 יישובים בדרום  המדינה במתקפה האחרונה שלהם. זלנסקי הוסיף ואמר כי בשבוע האחרון לבדו הצליחו האוקראינים לכבוש מחדש 776 ק"מ ו-29 יישובים במזרח המדינה.

"האיום הגרעיני הגבוה מזה 60 שנה": ביידן באזהרה דרמטית מפני פוטין
מקורב לפוטין מאשים: "שר ההגנה הרוסי צריך לירות בעצמו"

בתןך כך, ב-CNN דווח כי הצבא האוקראיני כבש מחדש 2,400 קמ"ר של שטח באזור חרסון בדרום המדינה, כך לדברי גורם אוקראיני בכיר. סגן ראש לשכת הנשיא קירילו טימושנקו הוסיף כי שש יישובים שוחררו במחוז חרסון וכן 61 במחוז בריסלאב.

לפי הדיווחים, 534 גופות אזרחיות נמצאו בשטח שנכבש מחדש על ידי אוקראינה, בהן 226 נשים ו-19 ילדים, כך מסרה משטרת חרקוב.  במקביל, גורם בכיר במשטרה האוקראינית חשף כי יותר מ-20 "תאי עינויים" רוסיים חשודים נמצאו בשטח הצפון-מזרחי שנכבש לאחרונה מהכוחות הרוסיים.

"כמעט בכל הערים והעיירות הגדולות, שבהן התבססו יחידות צבאיות של הצבא הרוסי, הם הקימו מקומות מעצר כאלה של אזרחים ושבויי מלחמה ועינו אותם", אמר ראש מחלקת החקירות של המשטרה האזורית. 

לדבריו, טכניקות העינויים הנפוצות ביותר היו מכות חשמל ומכות קשות במקלות וחפצים אחרים, והוסיף כי היו גם מקרים של שליפת מסמרים ושימוש במסכות גז להגבלת הנשימה. הוא אמר גם כי מתנהלים גם הליכים פליליים בנוגע להאשמות על אונס.

כוחות אוקראינים מכתרים חיילים רוסים בדונבאס, רויטרס

ההצלחות של מתקפת הנגד האוקראינית עוררו תגובות גם ברוסיה עצמה. אנליסטים צבאיים פרו-רוסים האשימו את שורת ההפסדים במה שהם רואים כטעויות של הצבא הרוסי,. חברי הפרלמנט הרוסי ופקידים אזוריים החלו להטיח ביקורת דומה על צבא המדינה, בטענה שלא נפרסו מספיק חיילים להחזיק את החלקים של מזרח ודרום אוקראינה שנכבשו בשבועות הראשונים של הפלישה.

אלוף-משנה אנדריי קרטפולוב, ראש ועדת ההגנה של הדומא הממלכתית של רוסיה, אמר ביום חמישי כי גורמים רשמיים צריכים "להפסיק לשקר" לגבי ההתפתחויות בשטח. "אנשים יודעים. האנשים שלנו לא טיפשים", אמר קרטפולוב בראיון לעיתונאי רוסי.