פיצוץ אדיר אירע היום (שבת) בגשר קרים, המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי מיכל דלק עלה באש במקום, "משאית תופת התפוצצה באחד הקטעים של גשר קרים, קשתות המשלוח אינן נפגעו". במקביל לכך, היועץ לנשיא וולדימור זלנסקי כינה את האירוע כ"התחלה", וציין כי "יש להשמיד את כל מה שלא חוקי". 

שבוע לאחר ששוחררה מידי רוסיה: קבר אחים המוני אותר בלימאן
מקורב לפוטין מאשים: "שר ההגנה הרוסי צריך לירות בעצמו"

פיצוץ בגשר קרים, רויטרס

בתמונות של גשר קרץ' לאחר הפיצוץ שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה כי חלק מהכביש וגשר הרכבת נפלו למים מתחתיו. כמו כן, נראו להבות בוערות מקרונות רכבת מעל. הגשר באורך 19 ק"מ הוא נכס חשוב מבחינה אסטרטגית, בשל הקישור בין אזור קרסנודאר של רוסיה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה. מקור הפיצוץ עדיין לא ברור.

כמו כן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הקמת ועדה ממשלתית שתחקור את האירוע, כך מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. פסקוב אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית שתקבע את הסיבות לאירוע ולחסל את תוצאותיה בהקדם האפשרי".

אמש, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי עדכן על מצבה של מתקפת הנגד האוקראינית נגד כוחות רוסיה, וסיפר כי כוחות אוקראינים שיחררו סך של 2,434 ק"מ ו-96 יישובים בדרום  המדינה במתקפה האחרונה שלהם. זלנסקי הוסיף ואמר כי בשבוע האחרון לבדו הצליחו האוקראינים לכבוש מחדש 776 ק"מ ו-29 יישובים במזרח המדינה.

בתןך כך, ב-CNN דווח כי הצבא האוקראיני כבש מחדש 2,400 קמ"ר של שטח באזור חרסון בדרום המדינה, כך לדברי גורם אוקראיני בכיר. סגן ראש לשכת הנשיא קירילו טימושנקו הוסיף כי שש יישובים שוחררו במחוז חרסון וכן 61 במחוז בריסלאב.