ברוסיה מוסרים כי תנועת הרכבות בגשר קרים צפויה להתחדש הערב (שבת), זאת לאחר שפיצוץ אדיר אירע היום בגשר המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי מיכל דלק עלה באש במקום, "משאית תופת התפוצצה באחד הקטעים של גשר קרים, קשתות המשלוח אינן נפגעו". בשל הפיצוץ, נהרגו לפחות שלושה אנשים כאשר היו במכונית שהייתה סמוך למשאית שהתפוצצה על הגשר.

באוקראינה חגגו את הפיצוץ בגשר קרים; ברוסיה תקפו: "אירוע טרור"
פוטין הורה על הקמת ועדה לחקירת הפיצוץ בגשר קרים; אוקראינה: "רק ההתחלה"

היועץ לנשיא ולדימיר זלנסקי כינה את האירוע כ"התחלה", וציין כי "יש להשמיד את כל מה שלא חוקי". כמו כן, משרד ההגנה של אוקראינה השווה את הפיצוץ על הגשר המקשר בין חצי האי קרים ורוסיה לטביעת ספינת הדגל הרוסית של סיירת טילי הים השחור מוסקבה באפריל. "שני סמלים ידועים לשמצה של הכוח הרוסי בקרים האוקראיני - ירדו. מה הלאה?", נכתב. 

רגע הפיצוץ בגשר קרים (קרדיט: רויטרס)

במקביל, שר ההגנה הגרמני כריסטין למברכט אמר היום בעת ביקורו בליטא כי "העובדה היא שאנחנו, נאט"ו, חייבים לעשות יותר למען הביטחון המשותף שלנו, כי אנחנו לא יכולים לדעת עד לאן אשליות הפאר של פוטין יכולות להגיע. שמענו את האיומים של רוסיה על ליטא שהטמיעה סנקציות אירופיות על הגבול עם קלינינגרד. אלו לא כמעט האיומים הראשונים ועלינו לקחת אותם ברצינות ולהיות מוכנים".

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הקמת ועדה ממשלתית שתחקור את האירוע, כך מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. פסקוב אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית שתקבע את הסיבות לאירוע ולחסל את תוצאותיה בהקדם האפשרי".