המלחמה באירופה: על רקע הכשלונות של הצבא הרוסי בשדה הקרב באוקראינה, וההצרה של הנשיא, וולודימיר זלנסקי, כי הצבא האוקראיני שחרר עד כה 2,434 ק"מ ו-96 יישובים בדרום המדינה, משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (שבת) כי מינה מפקד צבאי שיובל את "המבצע המיוחד" באוקראינה.

בתוך כך, משרד ההגנה רוסי הודיע כי "הגנרל הצבאי סרגיי סורוביקין מונה למפקד איגוד הכוחות הצבאיים בדרום אוקראינה". סורוביקין בן ה-55 השתתף בעבר במלחמת האזרחים בטג'יקיסטן במהלך שנות ה-90, במלחמת צ'צנייה השנייה ובכניסת הכוחות הרוסים לסוריה בשנת 2015. כמו כן, על פי הדיווחים, סורוביקין מונה לתפקיד כבר בחודש יולי האחרון. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

כאמור, ההכרזה של משרד ההגנה הרוסי מגיע לאחר רצף כשלונות בשדה הקרב. ב-CNN דווח כי הצבא האוקראיני כבש מחדש 2,400 קמ"ר של שטח באזור חרסון בדרום המדינה, כך לדברי גורם אוקראיני בכיר. סגן ראש לשכת הנשיא קירילו טימושנקו הוסיף כי שש יישובים שוחררו במחוז חרסון וכן 61 במחוז בריסלאב.

לפי הדיווחים, 534 גופות אזרחיות נמצאו בשטח שנכבש מחדש על ידי אוקראינה, בהן 226 נשים ו-19 ילדים, כך מסרה משטרת חרקוב.  במקביל, גורם בכיר במשטרה האוקראינית חשף כי יותר מ-20 "תאי עינויים" רוסיים חשודים נמצאו בשטח הצפון-מזרחי שנכבש לאחרונה מהכוחות הרוסיים.

משרד ההגנה הבריטי פרסם ביום ראשון האחרון התייחסות לתבוסה הצבאית שנחלה רוסיה בעיר לימן שבמזרח אוקראינה, יממה לאחר ההכרזה של הנשיא ולדימיר פוטין על סיפוח ארבעת המחוזות הבדלניים. בהודעה הבריטית נכתב כי מדובר במפלה קשה מבחינה מדינית עבור רוסיה, היות והעיר לימן נמצאת במחוז דונייצק אותו מתיימרת רוסיה לספח. עוד צוין כי הדבר יעורר גל נוסף של ביקורת נוקבת כלפי ההנהגה הצבאית הרוסית.