משאיות צעצוע, בקבוקי תינוקות ופרחים הושארו ליד ארונות הקבורה של קורבנות הטבח ההמוני במעון הילדים במחוז נונג בואה לאמפו בצפון-מזרח תאילנד, עם תחילתם של טקסי ההלוויה.

טבח בתאילנד: שוטר לשעבר הרג 34 בני אדם במעון יום - ושם קץ לחייו

בתוך ה-"Wat Rat Samakee", מקדש באוטאי סוואן, אליו נלקחו רובן של גופות הקורבנות, משפחות ישבו ליד יקיריהם. אם נאחזה בשמיכה האדומה של בנה, אישה אחרת חיבקה בחוזקה את התמונה של אהובה.

מספר משפחות לנו במקדש כדי לוודא שהנרות והקטורת שהניחו ליד הארונות לא יכבו. "זו מסורת למנוע מהנשמה לסטות וללכת לאיבוד", אמרו תושבים מקומיים שהיו במקדש.

ליד כל ארון מתים הונחו צילומים של פעוטות מחייכים: ילד אחד ישב עם גור על ברכיו, אחר צולם מצייר בספר.

בתמונה אחת, ילד בן ארבע הצטלם בחולצת כדורגל ובמכנסיים קצרים. לצד הארון שלו, משאית צעצוע, בקבוק חלב, משקה תוסס וממתקים הונחו כמנחות. גופתה של הגננת שהייתה בחודש השמיני להריונה גם היא הוצבה במקדש.

37 בני אדם נהרגו, רובם ילדים, כאשר שוטר לשעבר פתח באש ביום חמישי ודקר כל מי שנקלע לדרכו במתקפה שהחלה במעון באותאי סואן. לאחר שהתוקף עזב את המעון הוא נהג ברכבו וירה בעוברי אורח, ואז חזר לביתו, שם ירה באשתו, בילדיו ובעצמו. 

"מכיוון שהמקדש הוא מרכז הקהילה, תפקידי כרגע הוא לגרום לאנשים להיות מאוחדים", אמר פרה קרו אדיסאי קיג'נוואט, ראש מנזר בוואט רט סאמאקי. "אני עוזר להם להישאר מאוחדים, עוזר להם בכל מה שהם צריכים".

קרובות משפחה של שניים מהפעוטות שנרצחו בטבח בתאילנד עם תמונות יקיריהן (צילום: רויטרס)
קרובות משפחה של שניים מהפעוטות שנרצחו בטבח בתאילנד עם תמונות יקיריהן (צילום: רויטרס)

הוא אמר שהוא מכיר את כל הילדים המקומיים, והוסיף שהם היו קוראים לו "לואנג טא" - סבא נזיר. "זו מסורת איסנית, ההורים מביאים את הילדים למקדש", אמר בעיניים אדומות.

"אני בעצם מרגיש, במובן מסוים, שאני גאה באנשים כאן. למרות שזו תקופה כל כך קשה, הם מתאחדים, הם מאוחדים יחד. אני יודע שכולם נמצאים במקום קשה אבל הם מאוחדים כדי לעבור את זה".

ליד המקדש ישבו אנשים מקומיים, קצצו פפאיה וערבבו סלט סום טאם למשפחות ולמבקרים.

"באנו לכאן כדי לעשות כל מה שאנחנו יכולים, אנחנו רוצים לתמוך במשפחה", אמר נפארת קייספאן, תושב המקום שעזר בהכנת האוכל. "קונים מרכיבים, מבשלים, מקבלים את פני האורחים - כי אני יודע שהמשפחות לא יהיו במצב נפשי או לא יהיה להם זמן לעשות את זה". "כולם עדיין בהלם, אני מנסה לא להסתכל על החדשות", הוסיף נפארת.

פינת הנצחה לקורבנות הטבח בתאילנד (צילום: רויטרס)
פינת הנצחה לקורבנות הטבח בתאילנד (צילום: רויטרס)

בהמשך נקשר לכל ארון חוט לבן, שמקשר אותם לקערת זהב וכסף, שלתוכה שפכו מים. קרובי משפחה ואנשים מקומיים, צעירים ומבוגרים, עמדו בתור כדי לקחת חלק בטקס הרחצה הסמלי.

אתמול המלך מאהא וג'יראלונגקורן והמלכה סותידה פגשו קורבנות מהטבח בבית חולים מקומי. בנאומו הביע המלך תנחומים למשפחות, ואמר כי זה "זמן של צער" וכי הוא חש עצב עמוק. "אין מילים שיכולות לתאר את הצער", אמר והציע לתמוך בקורבנות ואמר שהוא שותף לצערם.

מבצע הטבח הנורא הוא פניה חמראפ, שוטר לשעבר, שנמלט מזירת האירוע ורצח גם את אשתו ובנו. על פי הדיווחים במדינה, חמראפ פוטר בשנה שעברה מהמשטרה לאחר שנכשל בבדיקת סמים, והיה אמור לעמוד אתמול למשפט.