בדרך לחתימת ההסכם עם לבנוןהסכם הגבול הימי בין לבנון וישראל ייחתם ב-20 באוקטובר, כך דיווח היום (שני) ערוץ "אל-ערבי" מפי מקורות רשמיים בלבנון. 

"נוסח סופי": טיוטה נוספת להסכם תיחום הגבול הימי תועבר ללבנון
כל מערכת הביטחון בעד הסכם עם לבנון ורק נתניהו נגד? כנראה שמשהו כאן מסריח
כמה עובדות שיקלקלו את הנרטיב של "לבנון מאה - ישראל אפס"

ראש הממשלה יאיר לפיד משיב לטענות נתניהו על הסכם הגז עם לבנון (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

לפי הדיווח, "נעשות הכנות נעשות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון. הציפייה היא שב-20 באוקטובר ייחתם ההסכם באופן רשמי באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות".

גם נשיא לבנון מישל עאון התייחס הבוקר לטיוטת ההסכם הסופי לרישום הגבול הימי מול ישראל וכתב בחשבון הטוויטר הנשיאותי כי "אנו מקווים כי כל הסידורים שנוגעים למשא ומתן על הגבול הימי יושלמו בימים הקרובים".  הוא ציין כי המו"מ מול ישראל בנושא עבר כברת דרך ארוכה, ועדכן כי "הפערים במו"מ הצטמצמו בשבוע האחרון".

כזכור, אמש לשכתו של הנשיא מסרה כי התקבלה שיחה מהמתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין ויישלח מטעמו טיוטה סופית להסכם הגבול הימי עם ישראל. "הוכשטיין הבטיח לנשיא עאון כי סבבי הדיון הסתיימו והוא ישלח את הנוסח הסופי תוך שעות. לבנון מצידה תלמד את הגרסה הסופית של הוכשטיין ונקבל את ההחלטה המתאימה", הוסיפו בלשכת הנשיא עאון.

דברים אלו מגיעים לאחר שמוקדם יותר גורם בכיר בממשל לבנון התייחס לאיומיו של שר הביטחון גנץ לאחר הקשחת העמדות הלבנונית, והגדיר את איומיה של ישראל כ״הפחדות״ והעריך כי "ישראל לא תצא להרפתקה צבאית נגד לבנון ותל אביב יודעת היטב כי הסלמה אינה אינטרס בשלב זה״. כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.