ערוץ "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח הערב (שני) כי בריטניה תטיל סנקציות נגד "משטרת המוסר", והעומדים בראשה. כמו כן, הממלכה הבריטית תטיל גם סנקציות נגד שלושה דמויות ביטחוניות בכירות ברפובליקה האסלאמית "על ביצוע הפרות חמורות של זכויות אדם". זאת, על רקע המחאות ששוטפות את איראן, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר".

בתוך כך, בדיווח ציינו בנוסף כי בריטניה תטיל גם סנקציות נגד אישים בכירים בבסיג', מיליציה צבאית למחצה שמורכבת בעיקר ממתנדבים. בהודעה שפרסמה הממלכה הודגש כי "כוח הבסיג' והמשטרה האיראנית מילאו תפקיד מרכזי בדיכוי ההפגנות ברחבי איראן בשבועות האחרונים, כמו גם במחאות נגד מחירי הדלק בשנת 2019".

ההפגנות באיראן (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
ההפגנות באיראן (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, ציין כי "בריטניה עומדת לצד העם האיראני והמפגינים שדורשים בגבורה מצד הממשלה, אחריות וכיבוד זכויות האדם הבסיסיות שלהם". הוא הוסיף כי "הסנקציות הללו מעבירות מסר ברור לרשויות באיראן, שאנו רואים בהן כאחראיות לדיכוי נשים ונערות על ידי אלימות מזעזעת".

כזכור, שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, הצהירה בחודש שעבר כי היא "עושה כל שביכולתה כדי שהאיחוד האירופי יטיל סנקציות על הרפובליקה האסלאמית של איראן". זאת, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר" כי עטתה חיג'אב "באופן מרושל", והדיכוי האלים של ההפגנות ברחבי המדינה.

ברמוק הדגישה כי "על השלטונות ברפובליקה האסלאמית להפסיק מיד את היחס האכזרי לאזרחים שמפגינים". כמו כן, בהמשך, קראה לחקור את מותה של מהסא אמיני ואת מותם של אזרחים נוספים שהפגינו נגד מותה.