במוסקבה לא נשארו אדישים לגינויים הנחרצים של ישראל, ארה"ב ומדינות המערב לאחר מתקפת הטילים הרוסית על קייב וערים נוספות באוקראינה, והגיבו בתקיפות: משרד החוץ הרוסי טען כי "העידוד של ארה"ב מעניקה ל"תוקפנות האוקראינית" פוגע בסיכוי לפתור את הסכסוך באופן דיפלומטי", בעוד השגרירות הרוסית בישראל הגיבה לגינוי של ראש הממשלה יאיר לפיד וטענה כי "ישראל שתקה במשך שמונה שנים של התקפות טרור אוקראיניות מתמשכות". 

לפיד בעמדה תקיפה נגד רוסיה: "מגנה את תקיפת האזרחים בקייב ובערי אוקראינה"
לפחות 11 הרוגים בהפצצה על קייב; פוטין מאיים: "התגובה תהיה קשה"

כאמור, ראש הממשלה לפיד גינה הערב בחריפות את רוסיה: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני".

בתגובה, שגרירות הפדרציה הרוסית בישראל מסרה: "שמענו מילים של "גינוי חריף" מפי הגורמים הישראלים על "התקפות רוסיה על האוכלוסייה האזרחית" של ערי אוקראינה. לפי משרד ההגנה של רוסיה, היום פתחו הכוחות המזוינים הרוסים במתקפה מדויקת על מתקני השליטה הצבאית, התקשורת והאנרגיה של אוקראינה".

"ראוי לשים לב, שלמרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק במהלך שמונה שנים של התקפות טרור אוקראיניות מתמשכות על אזרחי דונבאס, כדי להעלים עין מהמתקפה הרצחנית האוקראינית האחרונה על שיירת פליטים באזור חרקוב, רציחות מפלצתיות של אזרחים. על ידי אזובים ניאו-נאציים בקופיאנסק ובערים אחרות באוקראינה, רצח אכזרי של עיתונאית רוסית דריה דוגינה, מתקפת טרור אוקראינית לאחרונה על גשר קרים, כמו גם פשעים רבים אחרים מחרידים וללא עונש של משטר קייב".

וטין הצהיר כי מתקפת הטילים מהווה נקמה על הפצצת הגשר המוביל מרוסיה לחצי האי קרים (רויטרס)

קודם לכן דוברת משרד החוץ הרוסי הגיבה לגינוי האמריקאי ומסרה כי "רוסיה פתוחה לדיפלומטיה, אבל העידוד של ארה"ב ל"מצב הרוח הלוחמני" של אוקראינה מסבך את המאמצים הדיפלומטיים לפתור את הסכסוך". 

"אנחנו חוזרים פעם נוספת במיוחד עבור הצד האמריקאי: המשימות שהצבנו באוקראינה ימומשו", נכתב באתר המשרד. "רוסיה פתוחה לדיפלומטיה והתנאים ידועים. ככל שוושינגטון תעודד את מצב הרוח הלוחמני של קייב ותעודד ולא ימנע את פעולות הטרור של חבלנים אוקראינים, כך יהיה קשה יותר לחפש פתרונות דיפלומטיים".

תיעוד רגע הפצצת גשר הזכוכית בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

כאמור, הדברים מגיעים לאחר הגינוי האמריקאי הנחרץ למתקפת הטילים הרוסית על ערי אוקראינה. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, גינה את פגיעות  הטילים ואמר כי הן מפגינות את "האכזריות המוחלטת" של מלחמתו של פוטין בעם האוקראיני.

"ארצות הברית מגנה בחריפות את התקפות הטילים של רוסיה היום ברחבי אוקראינה, כולל בקייב. התקפות אלו הרגו ופצעו אזרחים והרסו מטרות ללא מטרה צבאית. הן שוב מדגימות את האכזריות המוחלטת של המלחמה הבלתי חוקית של פוטין בעם האוקראיני", אמר ביידן בהצהרה. 

שר החוץ האמריקאי בלינקן הוסיף כי ההתקפות של רוסיה על אוקראינה מהוות "בעיה מוסרית עמוקה" ולקהילה הבינלאומית יש אחריות להבהיר שפעולותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אינן מקובלות.

"לקהילה הבינלאומית יש אחריות להבהיר שמעשיו של הנשיא פוטין אינם מקובלים לחלוטין", אמר בלינקן בהצהרה. "עכשיו זה הזמן להתבטא בתמיכה באוקראינה; זה לא הזמן להימנעויות, להרגיע מילים או להתייחס לטענות על ניטרליות. עקרונות הליבה של אמנת האו"ם עומדים על כף המאזניים".