המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מתקרבת לחודשה השמיני, וראיון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סיפק תובנה חדשה על חשיבתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כאשר בכירים בארה"ב צופים בלחימה המתרחשת באוקראינה בדאגה הולכת וגוברת. ביידן אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) בראיון בלעדי ל-CNN כי הוא מאמין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "שחקן רציונלי", אך "העריך בצורה לא נכונה את יכולתו לפלוש לאוקראינה ולדכא את אנשיה".

רוסיה מאשימה: "ארה"ב מעורבת באופן פעיל במלחמה באוקראינה"
קייב שוב תחת אש: "פוטין רוצה להרגיע את האופוזיציה מבית, יש עליו ביקורת אדירה"
לפחות 11 הרוגים בהפצצה על קייב; פוטין מאיים: "התגובה תהיה קשה"

בעוד הפצצות רוסיות על מטרות אזרחיות באוקראינה סימנו נקודת מפנה נוספת במלחמה ארוכת החודשים, ביידן אמר לערוץ התקשורת: "אני חושב שהוא שחקן רציונלי שטעה בחישוב משמעותי". נשיא ארה"ב, שהזהיר בשבוע שעבר שהסיכון של "ארמגדון גרעיני" היה ברמה הגבוהה ביותר מזה 60 שנה, אמר בראיון שאיומים הנובעים מרוסיה עלולים לגרום ל"טעויות" קטסטרופליות וסירב לפרט איך ארצות הברית תגיב אם פוטין אכן ישתמש במכשיר גרעיני טקטי בשדה הקרב באוקראינה.

עוד ציין ביידן כי במידה וסעודיה תשתף פעולה עם מוסקבה כדי להכריז על קיצוץ בהפקת הנפט, יהיו "השלכות" עבור סעודיה. מהלך זה עלול לגרום לעלייה במחירי הגז עם התקרבות בחירות האמצע בנובמבר.

בנוסף, ביידן אפיין את מטרותיו הראשוניות של פוטין באוקראינה כמגוחכות. "אם תקשיבו לנאום שנשא, הוא דיבר על הרעיון שהוא היה צריך להיות מנהיג רוסיה, אשר מאחד את כל דוברי הרוסית. כלומר, אני פשוט חושב שזה לא הגיוני", הוא אמר. לדבריו, פוטין האמין בטעות שהאוקראינים ייכנעו לפלישה הרוסית - שיקול דעת שגוי שהופרך על ידי התנגדות עזה בתוך המדינה. "אני חושב שהנאום, המטרות שלו לא היו רציונליות. אני חושב שהוא חשב שהוא יתקבל בזרועות פתוחות ובברכה. ואני חושב שהוא פשוט טעה בחישוב"' חזר ביידן.

ביידן עונה לאיום הגרעיני של פוטין בנאומו באו"ם