על רקע המשך "מחאת החיג'אב" ששוטפת את איראן בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, עיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח היום (רביעי) כי משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית יחלו לבצע פעולות קרקעיות באזור כורדיסטן העיראקית. זאת, במטרה להתמקד באתרים של מפלגות האופוזיציה.

בתוך כך, דווח כי מטוסי קרב איראניים נחתו בשדה התעופה של העיר סננדג', בירת מחוז כורדיסטן, בצפון מערב איראן, וכן הגיעו גם אוטובוסים שהובילו את כוחות מיוחדים של משמרות המהפכה. זאת לאחר שההפגנות בעיר הסלימו בימים האחרונים, וכעת ארגוני זכויות אדם חוששים מעלייה במספר מקרי המוות בעקבות הדיכוי האלים של ההפגנות. ארגון "he nago" מסר כי "אנו מביעים דאגה על השימוש של כוחות הביטחון בנשק חם וירי חסר הבחנה".

הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

גורמים המעורים בפרטים מסרו כי משמרות המהפכה קיבלו פקודה להגיע לאזור והכריזו על נכונות לבצע פעולות "מוגבלות" באתרים של האופוזיציה נגד חוליית "קומולה" והמפלגה הדמוקרטית של כורדיסטן. 

כזכור, ביום שישי האחרון טען הממשל האיראני, כי מבדיקה של חוקר מקרי מוות מקומי, התגלה כי מהסה אמיני, האיראנית שמותה עורר גל מהומות בכל רחבי המדינה, מתה במהלך המעצר כתוצאה מאי ספיקת איברים שנגרמה מהיפוקסיה מוחית. הדבר נוגד את את הטענה הרווחת, שלפיה המוות שנגרם ממכות שקיבלה הצעירה בראשה ובגפיים. 

בדו"ח נכתב כי היא לא סבלה מפציעות פיזיות כאלו או אחרות, וכי היא סבלה מהתפרצות חריגה של מחלות רקע שנשאה עמה, התמוטטה ולבסוף מתה כתוצאה מכך. "עקב ההחייאה הקרדיו-נשימה הלא יעילה בדקות הקריטיות הראשונות שלאחר ההתמוטטות, היא סבלה מהיפוקסיה חמורה וכתוצאה מכך נזק מוחי", נכתב עוד בדוח.