נקמה של המשטר? עיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר (רביעי) כי מנגנוני הביטחון של הרפובליקה האסלאמית פרצו לביתו של העיתונאי נילופר חמדי, הכתב שחשף במקור את פרשת מותה של מהסה אמיני לאחר שצילם את הוריה בבית החולים בטהרן, ערכו חיפוש והחרימו את חפציו. עוד דווח כי הוא נעצר כמה ימים לאחר פרסום התמונה, לא הוגש נגדו כתב אישום והוא מוחזק בבידוד בבתי כלא בטהרן.

חמדי פרסם את התמונה המפורסמת ב-16 בספטמבר, והיא הייתה העדות הראשונה להידרדרות במצבה של מהסא אמיני בת ה-22, שנעצרה שלושה ימים קודם לכן על ידי משטרת המוסר, מכיוון שעטתה חיג'אב "באופן מרושל". התמונה הייתה גם הפעולה האחרונה שביצע לפני מעצרו, ולפני שהמשטר השבית גם את חשבונותיו ברשתות החברתיות. 

כזכור, לטענת המשטר בטהרן, מבדיקה של חוקר מקרי מוות מקומי, התגלה כי מהסה אמיני, מתה במהלך המעצר כתוצאה מאי ספיקת איברים שנגרמה מהיפוקסיה מוחית. הדבר נוגד את את הטענה הרווחת, שלפיה המוות שנגרם ממכות שקיבלה הצעירה בראשה ובגפיים.

בדו"ח נכתב כי היא לא סבלה מפציעות פיזיות כאלו או אחרות, וכי היא סבלה מהתפרצות חריגה של מחלות רקע שנשאה עמה, התמוטטה ולבסוף מתה כתוצאה מכך. "עקב ההחייאה הקרדיו-נשימה הלא יעילה בדקות הקריטיות הראשונות שלאחר ההתמוטטות, היא סבלה מהיפוקסיה חמורה וכתוצאה מכך נזק מוחי", נכתב עוד בדו"ח.