המלחמה באירופה: שירות הביטחון הפדרלי הרוסי טוען כי קיריל בודאנוב, ראש מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה, הוא "המוח" והמתכן של "מתקפת הטרור" על גשר קרים, כך דווח הבוקר (רביעי) באתר "אל-ערבייה". עוד נמסר מטעמה של מוסקבה, כי שמונה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע, בהם אזרחים רוסים, אוקראינים וארמנים.

בתוך כך, המודיעין הרוסי ציין כי במסגרת החקירה שנפתחה לאחר האירוע, עלה כי חומרי הנפץ הוסתרו בגלילי עטיפה מפלסטיק, שנשלחו כבר בחודש אוגוסט האחרון מנמל אודסה, עברו בדרך בולגריה, גאורגיה וארמניה ולבסוף נכנסו לשעריה של רוסיה. הממצאים מתפרסמים זמן קצר לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה על הקמת הוועדה ממשלתית שתחקור את האירוע. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית שתקבע את הסיבות לאירוע והגיש את תוצאותיה בהקדם האפשרי".

כזכור, פיצוץ אדיר אירע ביום שבת האחרון בגשר קרים, המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי מיכל דלק עלה באש במקום, "משאית תופת התפוצצה באחד הקטעים של גשר קרים, קשתות המשלוח אינן נפגעו". במקביל לכך, היועץ לנשיא אוקראינה וולדימור זלנסקי כינה את האירוע כ"התחלה", וציין כי "יש להשמיד את כל מה שלא חוקי". 

בתמונות של גשר קרץ' לאחר הפיצוץ שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה כי חלק מהכביש וגשר הרכבת נפלו למים מתחתיו. כמו כן, נראו להבות בוערות מקרונות רכבת מעל. הגשר באורך 19 ק"מ הוא נכס חשוב מבחינה אסטרטגית, בשל הקישור בין אזור קרסנודאר של רוסיה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה. מקור הפיצוץ עדיין לא ברור.