מלחמת רוסיה-אוקראינההיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בממשל טראמפ, ג'ון בולטון, התראיין אמש לרשת הרדיו הבריטית LBC והצהיר כי "ארה"ב עלולה להתנקש בחייו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במידה וישתמש בנשק גרעיני נגד אוקראינה". עוד הוסיף כי "השימוש בנשק להשמדה המונית יהיה מכתב התאבדות עבור הנשיא הרוסי".

בתוך כך, בולטון התייחס ארוכות לסכנה ולחשש כי רוסיה אכן תשתמש בנשק מסוג זה. לדבריו, "אני חושב שלפני שנגיע לשלב שבו נאיים על חייו של פוטין, הדבר ההכרחי הוא להגביר את המאמצים להרתיע אותו מלחשוב על זה. פוטין שיקר עד כה לגבי שימוש בנשק גרעיני, ולפי כל אינדיקציה, כל התייחסות שלו לכך הייתה בלוף". עם זאת, בולטון הדגיש כי "אני לא שולל את האפשרות של השימוש בנשק גרעיני מצד הכוחות הרוסים, במידה ויקרסו סופית באוקראינה, או אם פוטין ימצא את עצמו במצוקה ממש קשה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)
ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)

בולטון הוסיף כי "איננו יכולים לאפשר שימוש בנשק גרעיני באוקראינה או בכל מקום אחר, כמו המשטר הטרוריסטי באיראן או בצפון קוריאה, וכך גם ברוסיה וסין, מבלי שהאדם שיהיה אחראי להחלטה יישא באחריות. יש תכנונים רבים להשמדת הכוח הרוסי בתוך אוקראינה, בין השחור ובמקומות נוספות במידה ורוסיה תשתמש בנשק גרעיני, ולי אין שום התנגדות לכך".

עוד ציין היועץ לביטחון לאומי לשעבר, כי "אני חושב שהנקודה היא להבהיר לפוטין שזו לא החלטה חופשית מצדו. אנחנו יודעים מי יהיה אחראי לשימוש בנשק גרעיני ושהוא יישא באחריות. אני לא מסכים שאנו לא יכולים להגיע אליו, ואני חושב שהוא יכול לשאול את קאסם סולימאני באיראן, ומה קרה לו כשאיים על ארה"ב". לדבריו, "הנקודה העיקרית היא להראות שבניגוד לכל הציפיות, אוקראינה יכולה למעשה לנצח צבאית, אך יש עוד דרך ארוכה לעבור".