המלחמה באירופה: על רקע הכשלונות של הצבא הרוסי בשדה הקרב באוקראינה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מינה השבוע את סרגיי סורוביקין, כמפקד החדש של הכוחות הרוסיים המאוחדים באוקראינה. בתוך כך, יומיים בלבד לאחר המינוי, יזם סורוביקין שורה של התקפות טילים נגד מטרות אזרחיות ברחבי אוקראינה, כולל מוסדות לימור ומגרשי משחקים. פקיד לשעבר במשרד ההגנה הרוסי הצהיר כי "אני לא מופתע ממה שקרה בקייב, סורוביקין הוא אדם אכזרי שלא מתחשב בחיי אדם, יש לו דם אוקראיני על הידיים".

שמו האכזרי של סורוביקין נקשר כבר באירועים שהתרחשו בשנת1991 בברית המועצמות, כאשר שהוביל חוליית טנקים שפרצה מחסומים שהוקמו על ידי מפגינים פרו-דמוקרטיים במהלך ניסיון ההפיכה. המוניטין האכזרי שלו נקשר גם לאירוע שקרה בשנת 2004, כאשר כלי תקשורת רוסים דיווחו כי קצין בכיר ששירת תחתיו, התאבד לאחר שקיבל ממנו נזיפה חפורה. מאז, עמיתיו כינו אותו "גנרל ארמגדון" או "גנרל יום הדין", בגלל אטסטרגיית המלחמה הלא שגרתית שלו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

במקביל, מומחים צבאיים במערב מעריכים כי האתגר העיקרי של סרוביקין באוקראינה יהיה לפתור את הבעיות המבניות בצבא הרוסי, שמתמודד נגד מתקפות אוקראיניות עזות. קצין בדרגת סגן בחיל האוויר הרוסי לשעבר, ששירת לצד סורוביקין עד לשנת 2020, אמר כי "הגנרל הוא האחד האנשים הבודדים בצבא שידעו לפקח ולארגן את הענפים השונים. הוא מאוד קשוח, אבל הוא גם מנהיג מוכשר. עם זאת, הוא לא יצליח לפתור את כל הבעיות שהצבא הרוסי סובל מהם, כמו מחסור בציוד".

מינויו של סורוביקין הוריד מעט על הכעס הציבורי בקשר אזרחי רוסיה, על רקע הכישלונות הצבאיים של המדינה באוקראינה. מאז שהותו של סורוביקין בסוריה, מסר הקצין, "הוא פיתח יחסי עבודה טובים עם צוות וגנר. מנהיגים רבים בירכו על מינויו, כולל נשיא הרפובליקה הצצ'נית".

כזכור, ביום שבת האחרון, משרד ההגנה רוסי הודיע כי "הגנרל הצבאי סרגיי סורוביקין מונה למפקד איגוד הכוחות הצבאיים בדרום אוקראינה". סורוביקין בן ה-55 השתתף בעבר במלחמת האזרחים בטג'יקיסטן במהלך שנות ה-90, במלחמת צ'צנייה השנייה ובכניסת הכוחות הרוסים לסוריה בשנת 2015.