עוזר ותיק של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נתפס בצילומי מצלמות מעקב כשהוא מעביר קופסאות מחדר אחסון במעונו של טראמפ בפלורידה, לפני ואחרי שמשרד המשפטים הוציא זימון בדרישה להחזיר את כל המסמכים המסווגים שבידי הנשיא לשעבר. כך מסרו שלושה גורמים המעורים בפרטים לעיתון "הניו יורק טיימס". 

"על סך 475 מיליון דולר": דונלד טראמפ תובע את רשת CNN - וזו הסיבה
ספר חדש חושף: טראמפ הציע למלך ירדן שליטה מלאה בגדה המערבית

בצילומים נראה וולט נאוטה, עוזר צבאי לשעבר שעבד בבית הלבן ועזב עם טראמפ לעבוד במעונו בפלורידה, מאר-א-לאגו, מעביר ארגזים בנקודות שונות של אזור האחסון, שהפך מאוחר יותר למוקד החקירה. כאמור, החקירה התמקדה בשאלה האם הנשיא לשעבר שמר באופן שגוי רישומי ביטחון לאומי לאחר שעזב את הבית הלבן והפריע לניסיונות חוזרים ונשנים של הממשל להחזיר אותם.

כחלק מהחקירה, משרד המשפטים ראיין את נאוטה מספר פעמים - לפני שה-FBI ביצע צו חיפוש במאר-א-לאגו ב-8 באוגוסט, ולאחר שנמצאו במקום אוסף של יותר מ-11 אלף מסמכים. על פי הדיווח, נאוטה ענה לשאלות החוקרים הפדרליים, למרות שהוא אינו משתף פעולה רשמית עם החקירה של הממשלה.

דוברו של טראמפ, טיילור בודוביץ', האשים את ממשל ביידן ב"יצירת קשר עם התקשורת באמצעות הדלפות ממוקדות במעשה גלוי ולא חוקי של הטרדה ומניפולציה".

לצד זאת, הוושינגטון פוסט דיווח בשבוע שעבר כי טראמפ הורה לעובד שתושאל ב-FBI להעביר ארגזים במאר-א-לאגו. לא ברור אם העובד הזה היה נאוטה, ואדם שמכיר את המקרה ואת תפקידו של טראמפ אמר שזה יכול להיות עובד אחר.