הפלישה הרוסית לאוקראינה העלתה חששות רבים ברחבי העולם ובפרט באירופה, שכן תרחיש כזה - שנראה עד כה דמיוני ולא אפשרי - הפך למציאות. הדבר הוביל מדינות רבות להחליט על שינוי האסטרטגיה הצבאית שלהן, והגדלת התקציבים, כדי שיוכלו להתגונן במידת הצורך. כחלק ממגמה זו, גרמניה ו-13 מחברות נאט"ו הודיעו היום (חמישי) כי חתמו על מסמך כוונות, לרכש משותף של מערכות הגנה אוויריות מסוג חץ 3 ופטריוט.

בשווי של מיליארדי יורו: התעשייה האווירית קרובה לסיכום על עסקת נשק עם גרמניה
החשש מהתפשטות הלחימה באירופה: גרמניה קיבלה אישור לרכישת "חץ 3" מישראל
יירוט מלא מחוץ לאטמוספירה: סדרת ניסויים מוצלחת ב"חץ 3"

החתימה התרחשה במטה נאט"ו בבריסל, והחתומות עליו הן גרמניה, בריטניה, סלובקיה, נורבגיה, לטביה, הונגריה, בולגריה, בלגיה, צ'כיה, פינלנד, ליטא, הולנד, רומניה וסלובניה. שרת ההגנה הגרמנית הסבירה: "עדיין לא קיבלנו החלטה, אבל אני חושב שחץ 3 היא מערכת ההגנה הנכונה עבור גרמניה".

כזכור, באפריל האחרון דווח בג'רוזלם פוסט כי גרמניה קיבלה אישור מישראל וארצות הברית לרכוש את מערכת ההגנה מפני טילים "חץ 3". אפשרות של עסקה כזו עלתה גם במהלך ביקורו של ראש הממשלה יאיר לפיד בברלין בחודש שעבר, כאשר מספר ימים לאחר הביקור, פרסם בן כספית ב"מעריב" כי התעשייה האווירית קרובה לסיכום על עסקת נשק עם גרמניה, בשווי של 2.5 מיליארד יורו. ההערכה היא, כי עסקת הנשק מהווה חלק מהשינוי הדרמטי של גרמניה את תפיסת הביטחון הלאומי שלה, עקב מלחמת רוסיה-אוקראינה.

הניסוי המוצלח בחץ 3. קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

במידה והעסקה תיחתם, היא תהיה אחת הגדולות ביותר בהיסטוריה של היצוא הביטחוני הישראלי. כמו כן, זו תהיה הפעם הראשונה ש"חץ 3", אחת ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות בישראל המסוגלת ליירט טילים בליסטיים בגבהים של למעלה מ-100 ק"מ ועם טווח מדווח של עד 2,400 ק"מ, נמכרה לארץ אחרת.