במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) המשיכה רוסיה במתקפת טילים מסיבית על ערים ברחבי אוקראינה - בקייב אזרחים התחבאו בתחנות המטרו, בלבוב תושבים נקראו לשמור מים בגלל פגיעה בתחנת כוח, ובוויניציה התפוצצו מל"טים איראניים מתאבדים.

דיווח: ישראל סיפקה לאוקראינה מידע על המל"טים האיראנים שהועברו לרוסיה
מומחים מעריכים: "גנרל יום הדין" של פוטין לא יצליח להתמודד עם המכה הבאה

הרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM ושיתף במתרחש במדינה. "אנחנו חוגגים את החג, כשמסביב לא כל כך נעים. אני נמצא במרכז קייב וביום הראשון של החג היו פיצוצים עזים, גם רקטות גדולות וחזקות נפלו פה - נהרגו ונפצעו אנשים".

לדבריו, זה לא קורה רק בקייב, אלא בכל אוקראינה, "ההתקפה מסיבית מאוד. בכל מקרה, היהודים הגיעו לבית הכנסת בבוקר ואף אחד לא שבר את רוחנו. ממה שידוע לי לו היו נפגעים בקרב היהודים, אבל כל יום יש פה אזעקות והפצצות". 

כשנשאל האם הוא מאמין לאיומיו של פוטין בהקשר למתקפה גרעינית, השיב: "אני לא נביא, אני לוקח הכל בחשבון, אבל הנשק שלי הוא לולב ואתרוג. כיהודים - כבר עברנו הרבה צרות. אנחנו מסייעים פה גם ליהודים וגם לאוקראינים, אנחנו איתם ברגע הקשה הזה. אני מנסה להרים להם את הרוח. כשהרוסים פגעו בתשתיות חשבו שיפגעו גם ברוח, אבל קורה פה ההפך - העם רק מתחזק ומתאחדת".  

סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני, 103FM