שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הזהיר היום (חמישי) את יריביו כי כוחותיו הגרעיניים מוכנים לחלוטין ל"מלחמה בפועל", יממה לאחר השיגור האחרון של המדינה מבין שלל ניסויי טילים לאחרונה. "כוחות הלחימה הגרעיניים שלנו הוכיחו שוב את מוכנותם המלאה למלחמה ממשית", אמר קים.

הצל של הרודן: מי האישה המסתורית שתועדה צמודה לקים ג'ונג און?

מדובר בהצהרה הראשונה של המנהיג על תוכנית הטילים של צפון קוריאה מזה מספר חודשים, שמגיעה לאחר שעל פי הדיווחים נערך אתמול ניסוי טילי שיוט ארוכי טווח מעל הים ממערב לחצי האי הקוראיני - הניסוי ה-26 במספר במהלך השנה החולפת. 

כלי תקשורת ממלכתיים בצפון קוריאה שברו השבוע שישה חודשים של שתיקה על רצף ניסויי הטילים, בטענה שהם חלק מסדרה של נהלים מדומים שנועדו להדגים את נכונותה של פיונגיאנג לירות ראשי נפץ גרעיניים טקטיים לעבר מטרות פוטנציאליות בדרום קוריאה.

שיגור טיל בצפון קוריאה (צילום: רויטרס)
שיגור טיל בצפון קוריאה (צילום: רויטרס)

ביום שני האחרון, דיווחה סוכנות הידיעות KCNA כי ניסויי הטילים האחרונים של צפון קוריאה הראו כי כוחות המדינה "מוכנים לחלוטין לפגוע ולחסל את העצמים שנקבעו במקומות המיועדים בזמן שנקבע".

קים ג'ון-רק, דובר ראשי המטות המשולבים של דרום קוריאה, אישר כי צפון קוריאה שיגרה שני טילי שיוט מאזור קאצ'ון, מחוז דרום פיונגאן, משעה 2:00 בבוקר ביום רביעי מעל הים המערבי. "הצבא הדרום קוריאני היה מודע למצב בזמן אמת ושמר על מוכנות על ידי שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב תוך חיזוק המעקב והערנות", אמר בתדרוך.