הפריצה ההמונית לגבעת הקפיטול, שהתרחשה בינואר 2021 - כחודשיים לאחר מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ממשיכה להסעיר את אמריקה כולה. האירוע החריג החל לאחר שהנשיא דאז, דונלד טראמפ תקף את מערכות המדינה וקרא לתומכיו "ללכת לקפיטול". הם אכן הקשיבו לו, ויש הטוענים כי ההתנפלות ההמונית על המבנה, במהלכה נהרגה אישה ונפצעו (תבדוק) שינתה את ארצות הברית. דיוני וועדת החקירה שהוקמה לאחר האירועים מתקיימים גם בימים אלה, וממשיכים לעורר סערה וביקורת רבה במדינה, זאת לצד המתקפות שנשמעו על טראמפ בימים שלאחר האירוע.

מהומות חסרות תקדים בארה"ב: ארבעה נהרגו
בית הנבחרים האמריקאי האשים את טראמפ: "האירועים בקפיטול - ניסיון הפיכה" 


תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

כעת, נראה שהסיפור רחוק מלהגיע לסיומו. רשת CNN פרסמה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) תיעוד בו יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, נשאלת האם לדעתה טראמפ יצעד לקפיטול ב-6 בינואר באותה השנה. נראה כי היא הופתעה מאוד מהשאלה וכי זו הפעם הראשונה בה נשאלה על הסוגייה. "אני מקווה שהוא יבוא, אני הולכת להכות אותו", השיבה - בצורה תקיפה מאוד, "אני אכה אותו, אלך לכלא ואהיה שמחה על כך". 

במהלך הפריצה לקפיטול, חברי הקונגרס הוצאו מהאולם ונתבקשו להסתגר במשרדיהם, וחלקם הוצאו מהמקום עם ליווי משטרתי. סגן הנשיא היוצא מייק פנס הוצא מהמקום והובהל למקום מאובטח. במהלך המהומות הקשות, מצאו את מותם ארבעה מפגינים - בהם אישה ע"י המשטרה, ונפצעה בחזה. כמו כן, מספר שוטרים נפצעו ופונו גם הם לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

עפ"י הדיווחים השונים בתקשורת האמריקאית, המשטרה אף ביקשה מחברי בית המחוקקים להצטייד במסכות גז מתחת למושביהם ולהיות מוכנים לעטות אותם במקרה הצורך. עדיי ראייה דיווחו לרויטרס כי עיתונאים התבקשו לשכב על הרצפה וכי אנשים פונו מבית המחוקקים למקום מבטחים.  כמו כן, לפחות שני מטעני צינור שהוטמנו ברחבי וושינגטון אותרו ופוצצו באופן מבוקר. לפי דיווח של כתב הניו יורק טיימס, מטען נפץ נמצא במטה המפלגה הרפובליקנית, ופוצץ באופן מבוקר, ומטה המפלגה הדמוקרטית פונה גם הוא.
 
בעדויות דרמטיות שנחשפו מספר ימים לאחר ההסתערות על הקפיטול, פלוסי פנתה לבכירי הצבא וביקשה שישלחו כוחות למקום, זאת לאחר שהפולשים לקפיטול אף פרצו למשרדה. "אנחנו צריכים עזרה", אמרה להם.