"מחאת החיג'אב" ממשיכה לשטוף את איראן, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני. בתיעוד שהופץ היום (שישי) ברשתות החברתיות, ניתן לראות מפגינים איראנים בעיר נישאפור, במחוז ח'וראסאן רזאוו, כאשר הם משחיתים את פסלו של רוחאללה ח'ומייני, מנהיג המהפכה האסלאמית, ותולשים את ראשו.

בתוך כך, ארגון "אמנסטי" פרסם היום דו"ח ובו שמותיהם של 23 הילדים שנהרגו כתוצאה מהדיכוי האלים של מנגנוני הביטחון של המשטר. לפי הדו"ח, 20 ילדים היו בני 11 עד 17, ושלוש נוספים בני 16-17. עוד הודיע הארגון כי רוב הילדים נהרגו מירי.

בתוך כך, לפי הנתונים שבידי הארגון, עשרה ילדים נהרגו במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן, חמישה ילדים בטהרן, ארבעה ילדים בקרבת הגבול עם אזרבייג'אן, וילד אחד בארבעה מחוזות שונים. בעקבות כך, הבה מאראיף, המנהלת האזורית של ארגון אמנסטי במזרח התיכון וצפון אפריקה, קראה שוב לפגישה דחופה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, ולהוציא החלטה להקמת מנגנון בינלאומי עצמאי שיחייב את הרשויות באיראן לשאת באחריות. לדבריה, פטור שיטתי של מפרי זכויות אדם באיראן גורם לאיבוד בחיי אדם, כולל ילדים".

כמו כן, ארגון אמנסטי הודיע כי תיעד גם הרג של 144 בני אדם, במהלך "ההתקוממות הארצית של העם האיראני נגד המשטר של הרפובליקה האסלאמית". הארגון הדגיש כי מספר ההרוגים במחאות הגיע ל-201 בני אדם.

כזכור, בעקבות האלימות הקשה שנוקטות הרשויות במדינה נגד המפגינים, הודיעו בארה"ב ובאיחוד האירופי על שורת סנקציות חדשות נגד האיראנים. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הצהיר כי העולם עוקב אחר הרג המפגינים והמפגינות באיראן, והוסיף כי ארה"ב תדאג להטיל את האחריות "על מי שהשתמשו באלימות כדי להשתיק את קולות המחאה".

ארגון יוניצ"ף הביע דאגה גדולה על הפגיעה בילדים ובבני נוער במהלך דיכוי ההפגנות במדינה, וממשלת בריטניה הודיעה כי עיצומים חדשים יינקטו נגד דמויות ביטחוניות ופוליטיות במדינה. בין היתר, הוחלט להקפיא את נכסיהם של מפקד משמרות הצניעות של איראן מוחמד רוסטאני גאשי ומפקד משטרת איראן חוסיין אשתר. עוד הוטלו עיצומים על מפקד כוח הבסיג', מיליציה הפועלת במסגרת משמרות המהפכה.