חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שר החוץ של איראן, שוחח בטלפון במהלך סוף השבוע האחרון עם מקבילו הפורטוגלי בעקבות הטענות מצידה של קייב וגורמים במודיעין האמריקאי כי מדינתו מספקת מל"טי קמיקזה לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה, והכחיש זאת בתוקף. 

"משנה את התוכניות": השימוש של רוסיה במל"טים איראנים יוצר סכנות חדשות לאוקראינה

עבדוללהיאן ביקש להדגיש "בשנית" בשיחת הטלפון עם שר החוץ הפורטוגלי כי איראן לא "מספקת ולא תספק" נשק לשימוש התקפי במלחמה המתחוללת על אדמת אוקראינה. עוד הוסיף כי "אנו מאמינים שחימוש של מי מהצדדים יאריך את המלחמה, ואנחנו לא חושבים שמלחמה זו הדרך הנכונה; לא באוקראינה, לא בתימן, לא בסוריה ולא באפגניסטן". 

בתוך כך, הדיווחים כי הצבא הרוסי משתמש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראן מקבלים תוקף גם במסמכים רשמיים, כך מסמך חדש של האיחוד האירופי שנחשף ביום חמישי האחרון הציג כי התלות הרוסית בכלי הטיס בלתי מאוישים מתוצרת הרפובליקה האסלאמית מבליטים את החולשה והמצב הקשה בו נמצא הקרמלין. 

כזכור, בחודש שעבר דווח באוקראינה כי הכוחות הרוסים שיגרו בכוונה לפחות 10 מל"טים מתאבדים איראניים מדגם "שאהד-136" מעל אומן, במטרה לפגוע בישראלים ששוהים בעיר. על פי הדיווח, הצבא האוקראיני הפיל יותר מעשרה מל"טים, אשר חלקם שוגרו משטח חצי האי קרים וכוונו לאומן. עלפ פי ההערכה, הרוסים רצו להתמקד באתרים דתיים חסידיים עם קהל רב.