בנוסף למל"טים מתאבדים, איראן צפויה להעביר לרוסיה טילי קרקע-קרקע עבור הלחימה באוקראינה, כך דווח היום (ראשון) ב"וושינגטון פוסט". זרימות הנשק המוגברות מטהרן עשויות לסייע לרוסיה להתמודד עם הדילול העצום בציוד וכלי נשק מאז החלה הפלישה בפברואר, ומחסור בתחמושת מונחית מדויקת. 

איראן מכחישה: לא סיפקנו מל"טים לרוסיה עבור הלחימה באוקראינה
מסמך חדש חושף: "המרדף של רוסיה אחר תחמושת איראנית חושף את מצבה הקשה"

גורמים רשמיים בפנטגון אישרו כי רוסיה כבר השתמשה במל"טים התקפיים מתוצרת איראנית במהלך תקיפות אוויריות שערכה באוקראינה, וכי האוקראינים הצליחו להפיל לקרקע חלק לא מבוטל מהרחפנים.

לפי הערכות מודיעין מהימים האחרונים, איראן מתכננת משלוח ראשון של שני טילים בליסטיים איראניים ידועים לטווח קצר המסוגלים לפגוע במטרות למרחקים של 300 ו-700 קילומטרים. אם יתבצע, זה יהיה המשלוח הראשון מסוגו לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

בתגובה לפרסומים, צייץ שר התפוצות נחמן שי בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הבוקר נמסר כי איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט״ו".

הדיווחים מגיעים בצל ההכחשות של איראן בדבר העברת כלי טיס בלתי מאוישים לרוסיה, כך שר החוץ האיראני שוחח במהלך סוף השבוע האחרון עם מקבילו הפורטוגלי בעקבות הטענות מצידה של קייב וגורמים במודיעין האמריקאי כי מדינתו מספקת מל"טי קמיקזה למוסקבה עבור המלחמה באוקראינה, ואמר כי איראן לא "מספקת ולא תספק" נשק לשימוש התקפי במלחמה המתחוללת על אדמת אוקראינה.

עוד הוסיף כי "אנו מאמינים שחימוש של מי מהצדדים יאריך את המלחמה, ואנחנו לא חושבים שמלחמה זו הדרך הנכונה; לא באוקראינה, לא בתימן, לא בסוריה ולא באפגניסטן".