ממשל ביידן גינה היום (ראשון) את נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאחר שנפגש עם נשיא רוסיה פוטין בשבוע שעבר בפסגה בינלאומית בקזחסטן, שם אמר אבו מאזן כי הוא אינו סומך עוד על ארצות הברית. 

 "היינו מאוכזבים מאוד לשמוע את דבריו של הנשיא עבאס לנשיא פוטין", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, "פוטין רחוק מאוד מהסוג של 'שותף בינלאומי' הדרוש כדי לטפל בצורה בונה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. רוסיה לא תעמוד על צדק ומשפט בינלאומי".

 "הנשיא ביידן, לעומת זאת, הפגין מחויבות ארה"ב במשך עשרות שנים לחפש פתרונות יצירתיים ולפעול לקראת השלום המתמשך הדרוש לקידום יציבות ושגשוג בכל המזרח התיכון", הוסיפו בהצהרה האמריקאית.

כאמור, בפגישה בקזחסטן עם פוטין, אמר עבאס שהפלסטינים לא סומכים על אמריקה. "אנחנו לא סומכים על ארה"ב ואתם יודעים את עמדתנו. אנחנו לא מסתמכים על זה, ובשום פנים ואופן לא נוכל לקבל שאמריקה היא המתווך הבלעדי בפתרון הסכסוך", אמר עבאס לפוטין בוועידה לפעולות אינטראקציה ובניית אמון בקזחסטן, והוסיף שהוא "מרוצה לחלוטין" מעמדה של רוסיה כלפי העם הפלסטיני. "רוסיה עומדת על הצדק והחוק הבינלאומי וזה מספיק לנו", אמר.

על פי דיווח שפורסם ב-AXIOS ו'בוואלה!' על ידי ברק רביד, הבית הלבן התאכזב במיוחד מאבו מאזן ושני בכירים בממשל ביידן אמרו שהם זועמים ו"הבהירו זאת ליועציו של עבאס". זו אכזבה במיוחד עבור ממשל ביידן מכיוון שמאז כניסתו לתפקיד, הממשל שלח "מאות מיליוני דולרים בסיוע לעם הפלסטיני שנחתך במהלך ממשל טראמפ", דווח.