סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר באיראן דיווחה היום (ראשון) כי במהומות בכלא אווין, בו פרצה שריפה אתמול, נהרגו ארבעה אסירים ו-61 נפצעו. סוכנות הידיעות דיווחה בנוסף כי "ארבעת האסירים שמתו והורשו בשוד" וכי ארבעה אסירים נוספים נמצעים במצב קריטי. זאת, לאחר שגורם ביטחוני איראני אמר כי "מתפרעים" הציתו את מחסן הבגדים של הכלא, דבר שככל הנראה הוביל לשריפה. 

בתוך כך, ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח כי האסירים ניסו לצאת מהמתחם שבו שהו, שברו את הדלתות באולם 4, הנמצא בחלק הדרומי של הכלא, כך שהגיעו לדלת האחרונה, גם החלו להתעמת עם המאבטחים, שהשתמשו בגז מדמיע. בעקבות כך, מספר אסירים סבלו מבעיות נשימה ופונו לבתי החולים. אסירים נוספים נפצעו מקליעים ופונו גם הם לבית החולים. מוסטפא נילי, עורך דינם של מספר אסירים פוליטיים בבית הכלא, צייץ כי "האסירים הועברו על ידי המשמר המיוחד לאחר העימותים ואין מידע על מצבם. על פי הדיווחים, מדובר בקבוצה של כ-40 אסירים שהועברו למחלקה אחרת בבית הכלא.

כאמור, כלא אווין בטהרן הוא מתקן אכזרי הידוע לשמצה שבו המשטר כלא מתנגדים משטר איראניים. "כעת המצב בשליטה מוחלטת והשקט נשמר בכלא", מסר גורם ביטחוני באיראן, לאחר שבסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נשמעו קולות ירי באזור הכלא. גורם הביטחון האיראני מסר בנוסף כי "המתפרעים" הופרדו מאסירים אחרים ושאר העצורים חזרו לתאיהם. מידע על הסיבה המדויקת לשריפה זו טרם פורסם, אך על פי דיווח ב'איראן אינטרנשיונל', החלו עימותים בכלא אווין בשעות הבוקר, סוהר ירה לעבר האסירים ולאחר מכן נשמעה אזעקה.

עדי ראייה מספרים כי השריפה התפשטה לחלקים שונים בכלא וחלק מגגו קרס בשל עוצמת הדליקה. עוד דווח כי מספר עדים אומרים כי חמישה פיצוצים נשמעו מתוך הכלא.