יעורר סערה? נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מתח היום (ראשון) ביקורת על יהודי בארה"ב ברשת החברתית "Truth Social" וכתב כי "עליהם להתחיל לפעול ולהיות יותר כמו הישראלים, ולהעריך אותו". טראמפ גם כתב כי "הייתי כל כך פופולרי שהייתי יכול להיבחר לראש ממשלת ישראל".

כמו כן, טראמפ גם התפאר בפעולות שעשה למען ישראל, בזמן שהיה נשיא ארה"ב, וכתב כי "לא היה נשיא שעשה עבור ישראל יותר ממני". בנוסף, הוא שיבח את הקהילת האוונגליסטים, ולדבריו "העריכו את עבודת הממשל שלו עם ישראל". טראמפ גם הוסיף כי "יהודי ארה"ב צריכים להסתדר ולהעריך את מה שיש שלהם בארה"ב לפני שיהיה מאוחר מדי".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

דבריו של טראמפ מתפרסמים בצל העדויות נגדו בפרשת אירועי הקפיטול. רשת CNN חשפה ביום חמישי האחרון צילומים דרמטיים מה-6.1.2020, אז פרצו ההמונים אל גבעת הקפיטול. את הצילומים צילמה בתה של ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. בין היתר, נראים בתיעוד פוליטיקאים אמריקאים משתי קצוות הקשת הפוליטית נמלטים אל בסיס צבאי סמוך, אשר נהפך באותה העת למרכז פיקוד, שם יחד סגן הנשיא דאז מייק פנס, ניסו לעצור את שאירע בקפיטול. 

באחת מהסצנות הדרמטיות בתיעוד, נראה מנהיג המיעוט בסנט דאז, צ'אק שומר, צועק על ריאן מקארתי, מזכירה הצבאי לשעבר של ארצות הברית, זאת לאחר ששמע שמועה לפיה טראמפ מנע מכוחות רבים להגיע אל הקפיטול, על מנת להדוף את המפגינים. "הייתי רוצה לשמוע סיבה אחת טובה מדוע לכל הרוחות זה נדחה" (הגעת הכוחות לשטח), ציין בתיעוד מקארתי.