המלחמה באירופהבצל המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, ערוץ "אל חדת'" הסעודי דיווח היום (ראשון) כי הצבא הרוסי מגביר את המתקפות נגד הצבא האוקראיני והצליח לפגוע עד כה בעמדות כוח משמעותיות ואסטרטגיות. על פי הדיווח, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הצליח להשמיד שלוש עמדות של הוביצר, מתוצרת אמריקאית, בסמוך לחרקוב.

לא רק מל"טים: הנשק הקטלני שאיראן צפויה להעביר בקרוב לרוסיה

מקורות מודיעין חשפו: מדינה אירופית נוספת התחמשה במל"טים מתוצרת איראן  

יוביל לסיום המלחמה? רוסיה הודיעה כי היא פתוחה לשיחות מו"מ עם אוקראינה

כמו כן, סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי הצבא האוקראיני הפציץ אזורים בעיר דונייצק, בהם שהו חיילים רוסיים. על פי הדיווח, המתקפה האוקראינית כוונה גם נגד בניין העירייה של העיר, כאשר תוך 24 שעות בלבד, שוגרו לעבר העיר כ-300 טילים ופגזים שגרמו להרוג אחד ולשישה פצועים. בנוסף, הצבא האוקראיני הכריז על מצב כוננות אווירית במרכז, דרום ומזרח המדינה, מחשש לתקיפות אוויריות של הצבא הרוסי, כולל על הבירה קייב.

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר היום, דיווח עיתון "הוושינגטון פוסט" כי בנוסף למל"טים מתאבדים, איראן צפויה להעביר לרוסיה טילי קרקע-קרקע עבור הלחימה באוקראינה. זרימות הנשק המוגברות מטהרן עשויות לסייע לרוסיה להתמודד עם הדילול העצום בציוד וכלי נשק מאז החלה הפלישה בפברואר, ומחסור בתחמושת מונחית מדויקת. 

גורמים רשמיים בפנטגון אישרו כי רוסיה כבר השתמשה במל"טים התקפיים מתוצרת איראנית במהלך תקיפות אוויריות שערכה באוקראינה, וכי האוקראינים הצליחו להפיל לקרקע חלק לא מבוטל מהרחפנים. לפי הערכות מודיעין מהימים האחרונים, איראן מתכננת משלוח ראשון של שני טילים בליסטיים איראניים ידועים לטווח קצר המסוגלים לפגוע במטרות למרחקים של 300 ו-700 קילומטרים. אם יתבצע, זה יהיה המשלוח הראשון מסוגו לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

הדיווחים מגיעים בצל ההכחשות של איראן בדבר העברת כלי טיס בלתי מאוישים לרוסיה, כך שר החוץ האיראני שוחח במהלך סוף השבוע האחרון עם מקבילו הפורטוגלי בעקבות הטענות מצידה של קייב וגורמים במודיעין האמריקאי כי מדינתו מספקת מל"טי קמיקזה למוסקבה עבור המלחמה באוקראינה, ואמר כי איראן לא "מספקת ולא תספק" נשק לשימוש התקפי במלחמה המתחוללת על אדמת אוקראינה.