על רקע אישור עקרונות ההסכם על תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון, צבא לבנון טען היום (ראשון) כי "ספינות של חיל הים הישראלי חדרו למים הטריטוריאליים שלנו מול ראש הנקרה". על פי הדיווח, אתמול בשעה 15:00, חדרו הספינות למרחק של 333 מטרים ולפרק זמן של עשר דקות. מצה"ל נמסר כי: "לא התבצעה חצייה של המים הטריטוריאליים בגבול לבנון". 

עוד טען צבא לבנון, כי לאחרונה בוצעו עוד שלוש הפרות של חיל הים הישראלי, כאשר בפעמים אלו, חצו ספינות חיל הים למרחק של בין 481-203 מטרים. כמו כן, נמסר גם מפי גורמים בצבא לבנון כי הנושא נמצא במעקב ובתיאום עם כוחות האו"ם באזור.

ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)
ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)

כאמור, הממשלה אישרה ביום שלישי האחרון ברוב גדול את עקרונות ההסכם על הגבול הימי עם לבנון ואת הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להניח את ההסכם בכנסת ובתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה. בישיבת הממשלה הציגו גורמי המקצוע את עקרונות ההסכם והשפעותיו בחיזוק הביטחון הלאומי והיציבות האזורית. חברי הממשלה הביעו תמיכה בחשיבותו ונחיצותו בעת הזו של ההסכם הימי עם לבנון, כמו כן תמכו בהצעת ראש הממשלה לפיד להניח את ההסכם על שולחן הכנסת.

ההסכם ודברי ההסבר הונחו בכנסת ויובאו לידיעת כל חברי הכנסת ועתידים להיות מוצגים בוועדת חוץ וביטחון. כאמור, בתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה, בהתאם לתקנון עבודת הממשלה ובליווי היועצת במשפטית באישור התהליך כולו.