תקרית שנויה במחלוקת: רשת אל-ג'זירה דיווחה הלילה כי הרשויות במלזיה שחררו אקטיביסט פלסטיני מעזה שנחטף על ידי המוסד הישראלי בבירת מלזיה, קואלה לומפור. ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה!, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים. 

"במידה והדיווחים נכונים, זו מבוכה די משמעותית ואולי הכישלון הגדול ביותר של המוסד שהתפרסם בשנים האחרונות אולי מאז פרשת מבחוח בשנת 2010", הבהיר בפתח דבריו.

בהמשך, הביא רביד את פרטי הידיעה: "ב־28 בספטמבר, שני בחורים פלסטינים הלכו לאכול ארוחת ערב בקואלה לומפור. הם יצאו מארוחת ערב, עוצר לידם רכב, יוצאים ממנו ארבעה גברים מקומיים, מסתערים עליהם, חוטפים אחד מהם ומכניסים אותו לרכב. לשני הם אומרים 'תסתלק מפה אין לך מה לחפש פה יותר'".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אותו בחור פלסטיני שראה שחטפוו את החבר שלו רץ מיד לתחנת משטרה, מגיש תלונה ואומר 'חטפו את חבר שלי'. המשטרה מתחילה במעקב ובעצם 24 שעות אחרי פושטת על דירת מסתור שבה היו אותם חוטפים מלזים עם אותו פלסטיני", ציין. 

לדבריו, כשהמשטרה נכנסת פנימה היא מגלה מחזה מדהים, "היא רואה את אותו פלסטיני קשור לכיסא עם עיניו מכוסות והוא יושב מול מסך מחשב שעליו נמצאים שני גברים לא מלזים, אותו פלסטיני מספר לחוקרי המשטרה שמדובר היה בישראלים". על פי הדיווח, כשהמשטרה פרצה לדירה האנשים בשיחת הווידאו מבינים שיש בעיה והשיחה מתנתקת. 

"אותו פלסטיני חטוף סיפר בחקירתו אצל המשטרה המלזית שהוא חושב שמדובר באנשי מוסד ששאלו אותו על יכולות התחשוב, התכנות והסייבר של החמאס. הם רצו לדעת באיזה אפליקציות החמאס משתמש, איזה תוכנות החמאס מפתח כאשר גם הוא וגם החבר שלו שניהם מומחי מחשבים", הוסיף. 

כשנשאל מדוע דווקא במלזיה, הבהיר רביד כי במדינה יש מפקדה של הזרוע הצבאית של החמאס, "החמאס הקים שם תשתית צבאית בעיקר של מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה ושל יכולות מודיעיניות וסייבר וזו כנראה הסיבה שאותו מבצע התבצע". 

"לפי הדיווחים במלזיה, מי שעמדה בראש הריגול הזה זו אישה בת 35 שהיא הייתה חוקרת פרטית שהמוסד, לפני כמה שנים, גייס לשורותיו, שילם לה מידי חודש 2000 יורו. היא בעצם בנתה רשת ריגול שמבוססת כולה על מלזים", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM