המצב בטהרן מחריף: מחאות חדשות התעוררו באיראן בעקבות דיווחים על תלמידת בית ספר נוספת שככל הנראה נרצחה על ידי שירותי הביטחון האיראניים, כך דווח היום (שלישי) ב"גרדיאן" הבריטי.

ראיסי במתקפה נגד ביידן: "גורם לכאוס וטרור ברחבי איראן"

התקרית אירעה בשבוע שעבר כשכוחות הביטחון פשטו על בית הספר, כאשר על פי הדיווחים במדינה, אסרא פנאהי בת ה-16 הוכתה למוות בכיתתה משום שסירבה לשיר המנון פרו-ממשלתי, המשבח את המנהיג העליון של טהרן, עלי חמינאי.

פקידים איראנים הכחישו כי כוחות הביטחון אחראים לתקרית, ולאחר מותה שעורר זעם ברחבי המדינה אדם שזוהה כדודה הופיע בערוצי הטלוויזיה הממלכתיים וטען כי מתה ממחלת לב מולדת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

תלמידות בית ספר התגלו ככוח רב עוצמה במדינה, לאחר שהחלו להפיץ סרטונים בהם נראות תלמידות מעיפות את החיג'אב באוויר, תולשות תמונות של המנהיג העליון וצועקות סיסמאות נגד המשטר בתמיכה במהסא אמיני, הצעירה בת ה-22 שמתה לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר של איראן על כך שלבשה את החיג'אב בצורה "מרושלת".

הרשויות באיראן הגיבו לתופעה בכך שפתחו בשורה של פשיטות על בתי ספר ברחבי המדינה בשבוע שעבר, כשבסרטונים שהופצו נראים קצינים דוחפים את דרכם לכיתות, עוצרים באלימות תלמידות בית ספר ודוחפים אותן לניידות, ויורים גז מדמיע לתוך בנייני בתי ספר. בהצהרה שפורסמה ביום ראשון, ארגון המורים באיראן גינה את הפשיטות "האכזריות והבלתי אנושיות" וקרא להתפטרותו של שר החינוך, יוסף נורי.

בתוך כך, משרד זכויות האדם של האו"ם מסר כי לפחות 23 ילדים נהרגו בהפגנות המתמשכות באיראן. על פי המשרד, מקרי המוות נגרמו מתחמושת חיה, כדורי מתכת מטווח קצר ומכות קטלניות. עוד צויין כי מספר לא מוגדר של ילדים נעצרו במהלך פשיטות של בתי ספר, וחלקם נשלחו לטיפול פסיכולוגי.