שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה הודיע היום (שלישי) כי פנה לנשיא אוקראינה וביקש ממנו "לחתוך את היחסים הדיפלומטים עם איראן". בנוסף, הוא אמר כי מדינתו תשלח בקשה רשמית לאספקה מיידית של כלים להגנה אווירית וכן בקשה לשיתוף פעולה בתחום. בתוך כך, ביום חמישי, צפויה להתקיים שיחה טלפונית בין ראש הממשלה יאיר לפיד לבין השר קולבה.

לטענת השר, הסיבה להפסקת היחסים הדיפלומטיים עם איראן היא בעקבות אחריותה למצב באוקראינה, לאחר שמכרה לרוסיה נשק ששימש אותה במלחמה. לדבריו, "האחריות המלאה למצב במדינה היא על טהרן".

כידוע, אוקראינה פנתה לא פעם לישראל וביקשה סיוע צבאי כאשר לאחרונה מספר בכירים בממשלה אף קראו לצייד אותה במערכת "כיפת ברזל". שר התפוצות, נחמן שי, כתב לדוגמה בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט״ו".

בעקבות האמירות, סגן ראש המל"ל הרוסי, הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב, הזהיר את ישראל מפני מתן סיוכ שכזה ומסר: " זה יהרוס את כל היחסים בין המדינות שלנו. אספקת נשק תסמל הכרה של ישראל על בנדרה ושוחביץ' כגיבורים".

אלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן: אין בכלל דילמה - ישראל צריכה לעזור לאוקראינה עם מערכות הגנה. רוסיה מספקת נשק שפוגע בחיילי צה"ל לאיראן ולסוריה והן גם זולגות לחיזבאללה. הנימוק של רוסיה הוא שמדובר בנשק הגנתי - באותו נימוק, ישראל יכולה גם להשתמש בהגנה על אוקראינה".