נשים רבות חולמות לקום בבוקר עם שיער חלק, אך לא כולן זכו לכך. בשנים האחרונות, הביקור במספרות לצורך טיפול החלקת שיער הפך לחלק משגרת חייהן של נשים רבות. למרות שטיפולי החלקת השיער הינם שכיחים ומוכרים, חלקם מכילים מרכיבים כימיים, שכאשר נשתמש בהם בתכיפות, הם עלולים לפגוע בנו.

מחקר אמריקאי נרחב של המכון הלאומי לבריאות חשף כי מוצרי החלקת שיער כימיים עשויים להעלות משמעותית את הסיכון לסרטן צוואר הרחם, בקרב אלו המשתמשות בהם רבות.

המחקר בדק 33 אלף נשים ברחבי ארה"ב במשך עשור, בגילאי 35 עד 74. מתוצאותיו עלה כי אחוז הנשים החולות בסרטן הרחם בקרב אלו שהשתמשו במוצרי השיער הכימיים מעל ל-4 פעמים בשנה היה 4.05%, לעומת 1.64% אצל אלו שלא השתמשו.

אלכסנדרה ווייט, מובילת המחקר, ועמיתיה במכון הלאומי האמריקאי לבטיחות בריאות הסביבה, כתבו בכתב העת של המכון הלאומי לסרטן כי "ממצאי המחקר הם העדות האפידמיולוגית הראשונה לקשר בין שימוש במוצרי החלקה לסרטן הרחם". בנוסף, כתבו כי "קיים צורך במחקר נוסף כדי לזהות כימיקלים ספציפיים המניעים את הקשר הנצפה הזה".

סרטן הרחם הוא סוג הסרטן הגינקולוגי הנפוץ ביותר בארה"ב, זאת על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. מחקרים קודמים הראו שמוצרים מחליקי שיער מכילים כימיקלים המפריעים למערכת האנדוקרינית - מערכת ההפרשה הפנימית בגוף. טיפולי ההחלקה נקשרו בעבר עם סיכון גבוה יותר גם לסרטן השד והשחלות.