מלחמת רוסיה-אוקראינה ממשיכה כל עת, כאשר בימים האחרונים זירת הלחימה המרכזית היא העיר חרסון. אמש (שלישי) אמר הגנרל סרגיי סורובקין, מתאם הפעולות הצבאיות הרוסיות באוקראינה כי "המצב שם גרוע מאוד". 

דבריו של הגנרל הספיקו להצית גל חדש של ספקולציות באשר למצב הכוחות הרוסיים באוקראינה, כאשר מאז ספטמבר נראה כי עברו למגננה בעוד האוקראינים מנסים להשתלט מחדש על שטחים שנכבשו. עם זאת, חשיבותו של חרסון מתחלקת לשני קריטריונים, מוסרי ואסטרטגי.

נציין כי חרסון היא העיר הראשונה שנפלה לידי רוסיה, מה שהיווה לפני מספר חודשים זריקת מורל עבור הרוסים. היא גם בין ארבעת האזורים שהקרמלין הכריז בסוף ספטמבר על סיפוחם לרוסיה, ולכן השליטה האוקראינית בה שוב תהווה מכה כואבת למוסקבה וליוקרה של צבאה.

בנוסף, לאזור עצמו יש חשיבות מיוחדת בעקבות נוכחותו של סכר תחנת הכוח וגשר אנטונובסקי אשר מחבר את העיר לגדה הדרומית של נהר הדנייפר. לאור ההתקפות האינטנסיביות של אוקראינה נגד אתרים אלה, הכוחות הרוסיים חוששים שהרס סכר קחובקה יוביל לשיטפון אדיר.

כמו כן, מיקומה הגיאוגרפי של חרסון הוא בעל חשיבות מיוחדת, שכן האזור ממוקם על גבולות אזורי דנייפרופטרובסק וניקולייב, ויש לו גבול יבשתי עם קרים בדרום, תוך נוף לים השחור בדרום מערב, ובדרום מזרח. על ים אזוב.

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי ארבעת האזורים שסופחו מאוקראינה לרוסיה נמצאים כעת תחת שלטון צבאי. הוא אף הודיע כי ביקש מהממשלה לכנס מועצת תיאום מיוחדת.