הרמטכ"ל הבריטי, אדמירל סר טוני רדקין, הביע היום (רביעי) את דעתו על איומיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתקיפה גרעינית, ואמר כי מדובר בסימנים לחולשה ועדות לכישלון. "הרטוריקה הגרעינית שלו היא חסרת אחריות לחלוטין", אמר רדקין. "לא נותרו לו עוד הרבה אופציות או אפשרויות לפעולה, ולכן הוא משתמש ברטוריקה הנ"ל", הוסיף. 

"נסחטים גרעינית, יש לנו נשק רב כדי להגיב": פוטין מגייס מילואים ומאיים על המערב
פוטין הכריז על החלת משטר צבאי בדונייצק, לוגאנסק, זפוריז'יה וחרסון

"הקהילה הבינלאומית צריכה להישאר חזקה ומאוחדת מול הסממנים הללו, שהם ביטוי לחולשה ותו לא, אף על פי שהנושא מדאיג". 

בתוך כך, בפגישה שערך השבוע שר ההגנה הבריטי בן וואלאס עם עמיתו האמריקאי בוושינגטון על מנת לדון בהתפתחויות הביטחוניות הנוגעות למלחמת רוסיה-אוקראינה, נשאל רדקין האם הוא חושב כי פוטין מתכנן ליזום תקיפה גרעינית באוקראינה, וסירב לענות ישירות.

במקביל, ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי זה לא בגדר ההפתעה שפוטין משתמש בטקטיקות "נואשות", בהתייחס להכרזה על החלת משטר צבאי במחוזות המסופחים דונייצק, לוגאנסק, זפוריז'יה וחרסון. "רוסיה נוקטת בצעדים הנואשים הללו כדי להבטיח את שלטונה באזורים שהוכרזו כמסופחים ושייכים לה".  

יחד עם זאת, עיתון "בילד" הגרמני דיווח כי נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר ביטל את ביקורו בבירת אוקראינה, קייב, שעתיד היה להיערך מחר בשל "סיבות ביטחוניות". מלחמת רוסיה-אוקראינה ממשיכה בכל עת, ובימים האחרונים זירת הלחימה המרכזית היא העיר חרסון. אמש אמר הגנרל סרגיי סורובקין, מתאם הפעולות הצבאיות הרוסיות באוקראינה כי "המצב שם גרוע מאוד", וקרא לאזרחי העיר להתפנות מהאזור בהקדם האפשרי.