המשבר הפוליטי העמוק בבריטניה נמשך: ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, הודיעה היום (חמישי) כי על התפטרותה מהתפקיד, חודש וחצי בלבד לאחר שהחלה את כהונתה.

בפתח דבריה הצהירה טראס כי היא נבחרה עם "מנדט לשינוי", ובהתייחסות לסוגייה הכלכלית הבהירה כי לממשלה בכהונתה היה חזון לכלכלת מס נמוכה. טראס הוסיפה כי בהתחשב בסיטואציה הנוכחית, היא אינה יכולה "לספק את המנדט" וציינה כי ייערכו בחירות להנהגת המפלגה. 

ליז טראס (צילום: רויטרס)
ליז טראס (צילום: רויטרס)

הודעתה של טראס מגיעה בשל התערערות מעמדה, ולאחר שרשת ITV דיווחה כי אחד מחברי "וועדת 1922" האמונה על הצבעות אי-אמון במנהיגי המפלגה השמרנית אמר כי "הסיכויים הם נגד האפשרות שתשרוד את היום כראש הממשלה".

אתמול הודיעה שרת הפנים בממשלתה של טראס, סואלה ברוורמן, על התפטרותה, וזאת ימים לאחר פיטוריו של שר האוצר, קוואזי קווארטנג, וההודעה על ביטול התוכנית הכלכלית המתוכננת.

בריטניה, שנקלעה למשבר פוליטי, החליפה שלושה ראשי ממשלה מאז ההצבעה על עזיבת האיחוד האירופי ב-2016. טראס, שזכתה בהנהגת המפלגה השמרנית בחודש שעבר לאחר שהבטיחה להפחית מסים, נלחמת על הישרדותה הפוליטית לאחר שנטשה חלקים מרכזיים בתוכנית. על פי הדיווחים אחד המועמדים המובילים להחליפה הוא שר האוצר לשעבר רישי סונאק, במקביל ישנם חברי פרלמנט שבחנו את האפשרות להחזיר את בוריס ג'ונסון לתפקיד.