תמונות לוויין חשפו כי הצוללת הרוסית החדשה "בלגורוד" אשר מצוידת בטורפדו גרעיני נראתה ממוקמת כ-435 ק"מ מגבולות נאט"ו ועוגנת בנמל בסוורודווינסק ליד פינלנד. כך דווח היום (חמישי) בעיתון הבריטי "The Sun".

הערכת דרמטית: אלו המקומות בהם רוסיה שוקלת לפגוע בנשק גרעיני
"נסחטים גרעינית, יש לנו נשק רב כדי להגיב": פוטין מגייס מילואים ומאיים על המערב

צוללת בלגורוד היא פרויקט ששוחזר לאחר יותר מ-30 שנות מחקר ופיתוח, עוד מימי ברית המועצות. בתחילת יולי קיבל חיל הים הרוסי את הצוללת K-329, בלגורוד, המתוארת כאחת הצוללות הגדולות בעולם. היא נושאת את שמה של עיר רוסית הממוקמת 35 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. אורכה כ-184 מטרים והיא מסוגלת לשאת טורפדות גרעיניות. היא בעלת מהירות של 70 קשר ופועלת בעומק של 100 מטר, רוחבה 18 מטרים וגובהה תשעה מטרים ומונעת על ידי שני מנועים גרעיניים.

הצוללת יכולה להישאר במים לתקופות ארוכות ולפגוע במטרות בתוך המים וחופים במרחק של עד כ-966 ק"מ מצוללת האם הנושאת את הנשק. היא יכולה לשאת 100 מגה-טון של פצצות גרעיניות ומזל"טים קטנים לביצוע משימות חשאיות, כמו חיתוך כבלי אינטרנט תת-ימיים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik/Sergey Ilyin/Kremlin via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergey Ilyin/Kremlin via REUTERS)

מומחה בריטי לענייני רוסיה הסביר כי "מצב הפאניקה שהודגש על ידי התקשורת המערבית עם כניסתה לשירות של הצוללת הרוסית ביולי האחרון, חושף את היקף ההצלחות של מגזר התעשייה הצבאית הרוסית, במיוחד עם העניין של פוטין בפיתוח הצבא בשנים האחרונות. הצוללת גדולה במיוחד מה שמאפשר לה לשגר צוללות קטנות יותר ומזל"טים תת-מימיים לביצוע משימות סודיות, במיוחד שהכוח הגרעיני שלה מסייע לנוע בחשאי לכל מקום בעולם, מה שמהווה זעזוע גדול עבור המערב, זה מדוע היא נקראת 'משחיתת הערים והתשתיות' ו'אם כל הצוללות'".