הממלכה המאוחדת ספגה היום (חמישי) טלטלה פוליטית נוספת לאחר שראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, הודיעה על התפטרותה מהתפקיד, חודש וחצי בלבד לאחר שהחלה את כהונתה. שליח חברת החדשות לאירופה, אלעד שמחיוף, שוחח עם רוני בר און ואריה אלדד ב-103FM והסביר את הסיבות בגינן התפטרה: "אני מצמצתי ובכלל פספסתי שהיא הייתה ראש ממשלה".

לאחר התפטרות טראס: בוריס ג'ונסון צפוי להתמודד לראשות ממשלת בריטניה

"שישה שבועות מאז שהיא נכנסה והיא כבר יוצאת. אתם יודעים, הצהובונים הבריטיים לא ידועים ככלי תקשורת אדיבים במיוחד, והצהובון 'דיילי סטאר' פירסם לפני כמה ימים תמונה של ראש חסה ושאל מה יחזיק מעמד יותר זמן - ליז או החסה? אפשר להגיד בוודאות שהחסה ניצחה. אנחנו רואים את הפער הענק בין מערכת בחירות במפלגה, לבין הנהגת מדינה שלמה", הוסיף.

שמחיוף הסביר כי "ליז טראס נבחרה אחרי פרישת בוריס ג'ונסון על ידי חברי המפלגה השמרנית. מדובר בסך הכל בכמה עשרות אלפי אנשים שהאג'נדה שלהם היא מאוד הומוגנית. ליז טראס נבחרה בגלל זה שהיא הציגה חזון כלכלי שמרני שמאוד גירה את האוזן שלהם. היא התעקשה שזה יקרה, וזה מה שהוביל אותה לניצחון. ברגע שהיא פגשה את המציאות התברר שזה לא יכול לקרות. החזון שלה הקריס את הכלכלה הבריטית".

"היום היא ניסתה לומר בנאום ההתפטרות שלה שהיא נכנסה לתפקיד בעיצומו של משבר כלכלי. העניין הוא שהיא באמת נכנסה לתפקיד בעת משבר כלכלי, אבל במחי כמה החלטות היא הפכה את המצב לקטסטרופלי. היא עשתה את זה, והיא שילמה את המחיר. אין טעם למשוך את זה. אנחנו לא אומרים את זה במפורש, אבל אנחנו במיתון. גם המתנגדים של טראס יגידו שזה שהיא אמרה אני רוצה לעשות דברים אחרת יש בזה משהו, אבל הזהירו אותה בזמן אמת ובכל זאת היא הלכה על זה", אמר.

בסיום, העריך כי מי שעשוי להחליף אותה הוא שר האוצר לשעבר, רישי סונאק. "בהחלט יכול להיות שיבינו שהם עשו אותו ויביאו אותו כראש ממשלה כאנטי תזה לליז טרסט. אני חושב שאולי בכדי לא להודות ממש בטעות ינסו לעשות קונסטלציה שלא תהיה ממשלה חליפית".  

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm