מלחמה באירופה: באוקראינה מדווחים הערב (שבת) כי יחידות של כוחות הכיבוש הרוסיים בורחים מחרסון הכבושה, ותוך כדי מנוסתם הם בוזזים ושודדים תושבים מקומיים. זאת, לאחר שמשרד ההגנה הרוסי הודיע היום כי כוחותיו הדפו תקיפות התקפיות באזורים המזרחיים של לוהנסק ודונייצק ובאזור הדרומי של חרסון, בהם עמדות צבא רוסיות. בעקבות זאת ולאור המתיחות ביקשה רוסיה מאזרחיה לפנות את חרסון באופן מיידי.

דיווח: איראן שלחה אנשי צבאי לשטחים הכבושים באוקראינה

עוד דווח, כי הכוחות עזבו לחלוטין את צ'ריבנה וצ'קלובה, וכי קצינים וצוות רפואי פונו מבריסלב. על פי הדיווח הרוסים חוטפים מכוניות מהאוכלוסייה המקומית ומנסים לצאת מהעיר בעזרת מעבורת באזור גשר אנטוניבסקי.

מוקדם יותר מסר חיל האוויר האוקראיני כי מספר אזורים דיווחו על תקיפות במתקני אנרגיה וכי שורת התקיפות הותירה את תושבי אודסה, צ'רקאסי, קרופיבניצקי, רובנה, חמלניצקי ולוצק ללא חשמל.

רוסיה פתחה בשבועות האחרונים בשורה של תקיפות ברחבי אוקראינה, כאשר היא פוגעת בתשתיות אזרחיות וזורעת טרור בערים רחוקות מחזית המלחמה.

מספר התקיפות גדל מאז הקיץ, לאחר שלטענת ארצות הברית וקייב, מוסקבה רכשה מל"טים "מתאבדים" מאיראן.

בתוך כך דחק נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי במערב, שיזהיר את רוסיה שלא תפוצץ סכר שיציף אזור גדול בדרום אוקראינה, בעוד כוחותיו מתכוננים להדוף את חיילי מוסקבה מחרסון.

גורמים אוקראינים מסרו כי רוסיה, שהאשימה את אוקראינה בהפצצת סכר נובה קחובקה, "מתכננת להרוס אותו ולהאשים את קייב". יודגש כי אף אחד מהצדדים לא סיפק הוכחות לפיהן האחריות מוטלת על הצד שמנגד.

שר האנרגיה של אוקראינה אמר כי התקיפות הרוסיות פגעו לפחות במחצית מיכולת הייצור התרמי של אוקראינה, וגרמו לנזק של מיליארדי דולרים מאז ה-10 באוקטובר.

השר הוסיף שהוא לא רואה סימנים להתקדמות לקראת הסכם בין רוסיה, אוקראינה והאו"ם.