נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "יקריב 20 מיליון חיילים כדי לנצח במלחמה מול אוקראינה ולהבטיח את הישרדותו הפוליטית", אמר היום (ראשון) בוריס בונדרב, דיפלומט רוסי לשעבר, על פי דיווח ברשת "סקיי ניוז". בונדרב אמר את הדברים בראיון לבת' ריגבי.

בעקבות התקיפות ומחשש לחייהם: הכוחות הרוסיים נמלטים מחרסון

בונדרב סבור כי את 20 שנותיו בשלטון השיג הנשיא הרוסי רק בזכות המזל שלו. "הוא לא חכם, יש לו רק מזל. עכשיו אני חושב שהמזל שלו נגמר", אמר.

בונדרב תיאר את רמת הייאוש של פוטין ואמר שהוא מוכן "לראות יותר מעשירית מאוכלוסיית רוסיה נהרגת במלחמה", העיקר שרוסיה תנצח. "אחרי שיפסיד במלחמה הוא יצטרך להסביר לאליטות ולאוכלוסיה שלו מדוע הם הפסידו וזה עלול להיות בעייתי", אמר בונדרב. "אחרי זה אולי תהיה אופוזיציה שתנסה להדיח אותו או שהוא ינסה לטהר את הכפופים לו כדי למצוא כמה אנשים שאפשר להאשים אותם בכל הבעיות האלה. תהיה תקופה של מהומה פנימית", הוסיף.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדבריו, "הוא יכול להקריב 10 או 20 מיליון רוסים רק כדי לנצח במלחמה הזו, רק כדי לטבוח את כל האוקראינים כי זה עניין עקרוני. זה עניין של הישרדות פוליטית עבורו. אתה צריך להבין שאם הוא יפסיד במלחמה, זה יהיה הסוף עבורו".

ההחלטה של ​​פוטין להרחיב את הכוחות של צבא רוסיה ב-137,000 חיילים בשנה הבאה הובילה להאשמות כלפיו, לפיהן הוא מוביל מתגייסים צעירים וחסרי ניסיון למותם. אחרים טענו שהם מרומים ומטעים אותם.

בונדרב, שמתגורר כעת בז'נבה שבשוויץ, אמר שהוא קיבל את ההחלטה לעזוב את רוסיה ולהתפטר מתפקידו בעקבות הפתיחה במלחמה וכאשר טנקים חצו את הגבול האוקראיני בפברואר, אך הוא לא יכול היה לעזוב עד מאי.

"היו לי כמה עניינים שצריך להסדיר לפני שעזבתי", אמר. "החתול שלי היה במוסקבה באותה תקופה, אז היינו צריכים להחזיר אותו לז'נבה וזה לקח שלושה חודשים. במהלך החודשיים האלה פחדתי מאוד. אחרי שהמלחמה התחילה, כולם התבררו כמרוצים מאוד ממה שקורה".

על התפטרותו מתפקידו אמר: "לא יכול עוד לעבוד עבור הממשלה הזו, לבצע פשעי מלחמה וטעויות נוראיות ופשעים נגד הדורות הבאים שלנו". הוא הודה שהוא "לא האמין שהנשיא פוטין עומד להתחיל ברצינות את המלחמה" לפני שהיא החלה.

אבל כעת, בעוד גורמי מודיעין מזהירים שהקרמלין עלול לתקוף בנשק גרעיני בים השחור, בונדרב טוען שזה לא איום שיש להקל בו ראש. "אני מאמין שיכולות להיות כמה תוכניות לפרוס נשק גרעיני במהלך הלחימה באוקראינה", אמר. "המערב חייב להיות עקבי כדי לסלק את פוטין כי בזמן שהוא ומשטרו עדיין בשלטון ברוסיה, האיום במלחמה גרעינית לא ילך לשום מקום".

הוא הוסיף כי המנהיג הרוסי משתמש באיום הגרעיני כדי "להכריח מדינות אחרות לעשות כל מה שהוא רוצה", ולדבריו מדובר ב"התפתחות מסוכנת מאוד".