נשיא אוקראינה ווֹלוֹדימיר זלנסקי אמר היום (רביעי) כי מדינתו רוצה ליצור יחסים חמים יותר עם ישראל, וציין כי תל אביב צריכה לספק מידע נוסף לקייב. 

הדברים של זלנסקי נאמרים לאחר ששלח נאום מצולם השבוע לוועידת הארץ בו מתח ביקורת על המדיניות הישראלית מול אוקראינה ורוסיה, והאשים את ישראל שהחליטה "לא לעצבן" את הקרמלין. זלנסקי אף טען כי בתמורה למעורבות האיראנית במלחמה בארצו, רוסיה מסייעת לטהרן לפתח את תכנית הגרעין שלה, ובהמשך קרא לישראל לסייע לארצו כנגד שיתוף הפעולה הצבאי של איראן ורוסיה.

נשיא אוקראינה זלנסקי באו"ם על רוסיה: "רק עונש צדק יביא שלום" (צילום: רויטרס)

זלנסקי סיפר כי בישיבות המטכ"ל האוקראיני בשבועות האחרונים, המילה "איראן" נשמעת יותר ויותר. "בכל פעם שאומרים 'איראן' הם מתכוונים למשהו שכולכם מבינים לגמרי. הם מתכוונים לאיום קיומי. כמו אצלכם בישראל". עם זאת, הוא הביע אכזבה מכך שהמילה "ישראל" כמעט ואינה מוזכרת, שכן ישראל אינה מסייעת לאוקראינה מבחינה צבאית. 

במקביל לדברים, שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב אמר שהוא לא מאמין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני. זאת, לאחר שפוטין הזהיר כי למוסקבה יש את הזכות להגן על עצמה באמצעות כל נשק בארסנל שלה.  "הדעה האישית שלי היא שפוטין לא ישתמש בגרעין", אמר רזניקוב בתדרוך כשנשאל על הנושא.