דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הודיע היום (רביעי) כי ארצות הברית לא מתכוונת לשוב לשולחן המשא ומתן עם איראן בשיחות הגרעין.

ירד מהפרק? גורמים אמריקאים מצהירים: "הסכם הגרעין הגיע למבוי סתום" |
"איראן סבלנית": בכיר איראני חושף את הסיבה שבגללה הסכם הגרעין לא נחתם

כזכור, שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, שלל בשבוע שעבר כינון אפשרי של הסכם גרעין חדש עם איראן אך ציין כי מדינתו תומכת בדרך הדיפלומטית. "לא יהיה הסכם בקרוב כי האיראנים ממשיכים להעלות סוגיות חוץ במשא ומתן על הסכם הגרעין", אמר. לדבריו כל עוד טהרן תשמור על עמדה זו, "לא תהיה אפשרות להתקדם לקראת הסכם"

עם זאת, הוא הבטיח שעבור ארצות הברית "הדרך הטובה ביותר לפתור את סוגיית הגרעין היא באמצעות פתרון דיפלומטי". הוא גם הבהיר כי, עם או בלי הסכם, וושינגטון נשארת נחושה "שאירן לעולם לא תצליח לפתח נשק גרעיני". דבריו של בלינקן עלו בקנה אחד עם קולות דומים שנשמעו מצד גורמים באירופה

 הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר כי הוא לא מצפה כרגע להתקדמות במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן. "אני לא מצפה לשום מהלך, זה חבל כי היינו מאוד מאוד קרובים", טען. בורל ציין כי השיחות הבינלאומיות עם טהרן נעצרו. שר החוץ של לוקסמבורג הצטרף לדבריו וטען כי הוא לא חושב שאפשר "להחיות את הסכם הגרעין של איראן ברגע זה".

חברי פרלמנט ממפלגת השלטון בגרמניה (SPD) קראו להפסיק את השיחות עם איראן על הסכם הגרעין. "יש להביא לסיום השיחות. הגיע הזמן לומר: 'עד כאן ולא יותר'", אמרה חברת המפלגה ססקיה אסקן.