נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (חמישי) נאום בו האשים את המערב בדרדור הסיטואציה באוקראינה. במהלך דבריו טען פוטין כי "אנחנו מלחמה, אנחנו בעשור הכי מסוכן לעולם מאז מלחמת העולם השנייה".

העולם עוקב בדאגה: זאת "הפצצה המלוכלכת" שעשויה להכריע את המלחמה באוקראינה
באוקראינה מזהירים מפני הקרבות הקשים ביותר בחרסון; זה מה שהרוסים יכולים להשיג
 

פוטין הוסיף ואמר: "במוקדם או במאוחר, המערב יצטרך להתחיל לדבר איתנו על העתיד המשותף שלנו. המערב מנסה כל פעם לצמצם את ההתקדמות של תרבויות אחרות, הוא נעשה עיוור למצב בגלל הקולוניאליזם שלו. המערב מחפש שליטה גלובלית, הוא רוצה לשלוט בכל המשאבים בעולם. המערב זורק את כל החוקים לפח כשמדובר במאבק שלו ביבשת אסיה".

"המערב מציג סנקציות על רוסיה, מביים מחאות צבעוניות היכן שמתחשק לו, כמו שעשה באוקראינה ב-2014. המערב משחק משחק מסוכן, מלוכלך ומדם באוקראינה. ארצות הברית ושותפותיה בסופו של דבר יצטרכו לפנות ישירות אלינו ולדבר עם רוסיה", המשיך הנשיא הרוסי.

עוד הוא ציין כי "המודל הנאו-ליברלי של ארה"ב נמצא במשבר, אף אחד לא יכול להכתיב לאנשים שלנו איך אנחנו אמור לבנות את החברה. הערכים המסורתיים צריכים להיות מכובים, המערב מפסיד את הפופולאריות שלו ובקרוב יהיה בדעת מיעוט. האליטות המערביות לא יכולות להכריח אף אחד ללכת בדרכן, סמכות המערב מתפרקת והם יותר לא בעלי אמון".

עם זאת, פוטין טען כי "רוסיה לא רואה בעצמה אויב של המערב, אבל לא נסבול לעולם שהם יגידו לנו מה לעשות. דיאלוג בין רוסיה והמערב, כמו גם מדינות נוספות, יהיה חשוב אף יותר בסדר העולמי החדש".

"הסדר העולמי החדש יצטרך להיות מושתת על חוק וסדר. ארצות הברית השתמשה בדולר כנשק ומוטטה את הכלכלה העולמית. אנחנו לא מחפשים הגמוניה ברוסיה, אנחנו לא מאיימים על המערב אלא רק מחפשים לשמר את זכותנו להתפתח".

"פוטין המשיך את דבריו והוסיף: "אנחנו בעשור הכי מסוכן לעולם מאז מלחמת העולם השנייה. מרכזי עוצמה חדשים נולדו בעולם, חלקם באסיה. המערב אשם במה שקורה באוקראינה".

נשיא רוסיה התייחס פעם נוספת למלחמת העולם השנייה וטען כי "משתפי הפעולה האוקראינים היו רגילים לטבוח ברוסים, בלארוסים ויהודים. נאט"ו החלה להשתלט על טריטוריות באוקראינה כבר מזמן". פוטין במהלך נאומו טען כי "לרוסיה יש דוקטרינה צבאית, חלקה עוסקת גם בשימוש בנשק גרעיני. שימוש בנשק שכזה יעשה רק למטרות הגנה".