המלחמה באוקראינה: מיכאיל רזבוז'ייב, ראש עיירת סבסטופול שנמצאת בשטח חצי האי קרים, טען היום (שבת) כי הרוסים סיכלו מתקפת מזל"טים במפרץ העיר. הוא ציין כי ספינות מלחמה רוסיות ביצעו את הסיכול.

באוקראינה מזהירים מפני הקרבות הקשים ביותר בחרסון; זה מה שהרוסים יכולים להשיג
העולם עוקב בדאגה: זאת "הפצצה המלוכלכת" שעשויה להכריע את המלחמה באוקראינה

"המצב רגוע ובשליטה, כל הצוותים המבצעיים נמצאים בכוננות", הוסיף. סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסי "TASS", דיווחה כי נחסמה זמנית הגישה למפרץ זה, עבור מעבורות וסירות.

פיצוץ בגשר קרים, רויטרס

סבסטופול, יחד עם שאר חצי האי קרים, מוכרת בינלאומית כחלק מאוקראינה. זוהי העיר הגדולה ביותר בחצי האי. נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי, התחייב פעמים רבות להחזיר את שטח חצי האי לרשות האוקראינים, שנמצא תחת הכיבוש הרוסי מאז שנת 2014. 

בתוך כך, פקיד אוקראיני טען אתמול כי הכוחות האוקראיניים קרובים להשיג שליטה על כביש מהיר ומרכזי שנמצא בין הערים סוואטובה וקרמיננה באזור לוהנסק. ראש הממשל הצבאי האזורי בלוהנסק סריי היידיי, אף טען כי הכביש "נמצא בפועל בשליטה אוקראינית". 

עוד הוא טען כי אוקראינה ביצעה לאחרונה תקיפות אוויריות על עמדות רוסיות ומערכות הגנה אוויריות. "יחידות טילים וארטילריה תקפו עמדות אויב, בהן אותרו סוללות של מערכות ארטילריה מונעות ומטרות צבאיות חשובות אחרות", ציין.