בעוד נמשכות ההכנות לקרב המכריע בין צבא אוקראינה לצבא הרוסי על חרסון, מומחים מעריכים כי הרוסים לא יהססו להחריב את העיר שפונתה מתושביה, כפי שעשו במריופול, אם תיכבש על ידי האוקראינים.

באוקראינה מזהירים מפני הקרבות הקשים ביותר בחרסון; זה מה שהרוסים יכולים להשיג
העולם עוקב בדאגה: זאת "הפצצה המלוכלכת" שעשויה להכריע את המלחמה באוקראינה

לדברי מפקדת הכוחות הפרו־רוסים באזור חרסון, הושלם פינוי התושבים מהעיר הכבושה. בשבועיים האחרונים רוסיה עודדה את תושבי העיר להתפנות אל מעבר לנהר הדנייפר ועמוק יותר אל תוך שטחים בשליטה רוסית. כוחות אוקראינים ממשיכים לסגור על העיר במטרה להשיג מחדש את השליטה במקום.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויוגו הודיע מצדו שהגיוס החלקי שהחל בחודש ספטמבר הושלם. לפי מוסקבה, 82 אלף חיילי מילואים כבר ממלאים תפקידים בחזית ועוד 218 אלף נמצאים באימונים. אחרי שורה של מתקפות רוסיות על תשתיות אנרגיה באוקראינה, כ־4 מיליון אוקראינים מתמודדים עם הפסקות חשמל בבתיהם.

אתמול (שבת) דווח על לפחות ארבעה הרוגים ועוד עשרה פצועים כתוצאה מירי רקטות מהצד הרוסי אל עבר ערים הסמוכות לתחנת הכוח הגרעינית בזאפוריז'יה. ‏שלושה אזרחים נהרגו אתמול באזור דונצק ושמונה נוספים נפצעו, לפי מקורות אוקראיניים. במקביל, ביום שישי בלילה הופגזו על ידי הרוסים מספר יישובים שעל הגדה המערבית של נהר הדנייפר: ניקופול, מרהנט ומיירובה. ‏האש כוונה בעיקר לניקופול. בעיירה נפגעו שמונה בניינים רבי־קומות, כמה חנויות, מפעל רהיטים, בתי מלון, תחנות אוטובוס, צינורות גז ורשתות חשמל.

כוחות צבא אוקראינים בחרסון (צילום: REUTERS/Irakli Gedenidze)
כוחות צבא אוקראינים בחרסון (צילום: REUTERS/Irakli Gedenidze)

בסך הכל רוסיה ביצעה כ־25 תקיפות אוויריות ברחבי אוקראינה במהלך היממה שעברה, ארבע תקיפות טילים ויותר מ־70 תקיפות של משגרי רקטות רב־קניים מסוג MLRS. לטענת חיל האוויר האוקראיני הם הצליחו להפיל במהלך התקיפה הרוסית שני מטוסי קרב, מל"ט ומסוק. בשיחה עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן דרש שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קוליבה מעמיתו "הפסקה מיידית של משלוחי נשק איראני לרוסיה, המשמש להרג אזרחים והרס תשתיות חיוניות".

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי איראן סיפקה 4,000 מל"טי תקיפה לרוסיה, אבל אתמול טענה רוסיה כי דווקא אוקראינה תקפה בעזרת מל"טים ספינות רוסיות שעגנו בנמל סבסטופול בחצי האי קרים. לפי רוסיה, מדובר בתקיפה המסיבית ביותר עד כה של מל"טים על ידי אוקראינה. בתוך כך, בנאום שנשא בסוף השבוע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא אמר כי העשור הבא יהיה המסוכן ביותר מאז תום מלחמת העולם השנייה. לדבריו, הסכסוך הנוכחי הוא חלק ממאמצי המערב לשלוט בעולם. עם זאת הבטיח כי אין בכוונתו להשתמש בנשק גרעיני.