נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, טען הערב (ראשון) כי הכוחות האוקראינים "הדפו מתקפה עזה" של הרוסים במזרח אזור דונייצק. לדברי, במהלך הפעילות הצבאית שהתמקדה סביב הערים ביחמוט ואבדיבקה, נלקחו בשבי מספר חיילים רוסים. 

בתוך כך, זלנסקי ערך היום פגישה יחד עם צמרת הצבא. על פי הדיווחים הצדדים דנו במצב בחזית וניתחו את הפעולות האפשריות של הרוסים. "דנו במידע על פעולות עתידיות אפשריות, התמקדנו בפירוט בנושא של אספקת תחמושת לצבא שלנו ותיקון ציוד צבאי. לבסוף, ניתחנו בפירוט את הצעדים שכבר ננקטו להגנה על תשתיות ומתקני אנרגיה. נוכיח לכל העולם שאנחנו בלתי מנוצחים", כתב זלנסקי 

"אנחנו שוחרי שלום, אבל נגיב בהתאם": בלארוס במסר מאיים לאוקראינה

יו"ר ועדת משמר הגבול הממלכתית של בלארוס (הגוף הממשלתי המנהל את הגבולות הבינלאומיים), אנטולי לאפו, אמר היום (ראשון) בריאיון לכלי תקשורת מקומית כי במידה ואוקראינה תבצע "פרובוקציה" נגד חיילי שירות משמר הגבול - מינסק תגיב בהתאם.

"ברגע שתהיה איזושהי פרובוקציה - יהיה מענה הולם. אנחנו אנשים שוחרי שלום, אבל לא ניתן לעצמנו להיפגע. הם גם מבינים שאם הם באים אלינו, הם יקבלו מכה הולמת", אמר לאפו  לערוץ טלוויזיה בלארוסי וטען כי "בכל ההיסטוריה של בלארוס המודרנית, מעולם לא שמרנו על הגבול. כמובן, בנינו מחדש את משמר הגבול, העברנו לשם מילואים".

כמו כן, התייחס למדינות השכנות של בלארוס וטען: "בגבולות המערב (פולין, ליטא, לטביה) המצב פחות או יותר רגוע. פולין, הביאה לגבול אלפי חיילים הפרוסים לאורך הגבול. לגבי המדינות הבלטיות, המצב דומה: הן בונות מחסומים לאורך הגבול, אנחנו לא מבינים למה.  נמקד את כל המאמצים שלנו בהגנה על הגבול.נפעל רק על בסיס האינטרסים הלאומיים שלנו"

מוקדם יותר הודיעו שלטונות בלארוס על מצב מתוח באזור הגבול האוקראיני-בלארוסי, וטענו כי קבוצת חיילים גדולה התמקמה באזור הגבול האוקראיני. לאפו אמר כי "קבוצות חמושות של אנשים שאין להם לא סמלים ולא מדים מתקרבות לגבול בלארוס בשטח אוקראינה". על פי הדיווחים, הכוננות בצד הבלארוסי עלתה והוכרז על תגבור הכוחות בגבול.

שר ההגנה של בלארוס אמר בשבוע שעבר כי צבאו "מוכן בכל רגע להגן על המדינה. האירועים המתרחשים היום ברחבי ארצנו מראים כי על הכוחות להיות מוכנים להגן על הסדר החוקתי ושלמותה הטריטוריאלית של מדינתם בכל רגע. משימתנו העיקרית היא לעשות זאת בזמן ובאיכות גבוהה," אמר השר וציין שעל המפקד העליון של הכוחות המזוינים הוטלה המשימה למנוע מלחמה בשטח המדינה. 

עוד קודם לכן, אמר נשיא בלארוס לוקשנקו כי מלחמה בין קייב למינסק היא "מטורפת מנקודת מבט צבאית" וטען כי המערב דוחף לכך. כמו כן ציין כי סיכם עם פוטין על הצבת כוח צבאי משותף במדינה.