קוריאה הדרומית מנסה להתחיל ולעכל את האסון הכבד שהתרחש במהלך סוף השבוע, כאשר למעלה ממאה בני אדם נהרגו לאחר שנמחצו למוות בין המון אנשים, במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בסיאול. גורמים רשמיים במדינה ציינו היום (שני) כי מרבית הקורבנות הם צעירים בשנות ה-20 לחייהם, ו-19 מתוך 153 הקורבנות - הם אזרחים זרים. המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האסון.

בסוכנות הכבאות הלאומית הקוריאנית ציינו עוד כי בין ההרוגים - שני צעירים אמריקאים. אחת מההרוגים האמריקאים היא אן גיסקה, סטודנטית לסיעוד באוניברסיטת קנטקי. בהודעת נשיא האוניברסיטה נמסר כי "אן למדה את הסמסטר הנוכחי בקוריאה הדרומית, כחלק מתוכנית לימודים בחו"ל. יצרנו קשר עם שני סטודנטים נוספים וחבר סגל הנמצאים שם, ומצבם טוב. אנחנו נמצאים בקשר עם משפחתה, ונספק להם את כל התמיכה שנוכל להעניק. נהיה שם עבור כל מי שהכירו ואהבו אותה".

אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Kim Hong-ji/File Photo)
אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Kim Hong-ji/File Photo)

ההרוג האמריקאי השני הוא סטיבן בלסי בן ה-20 מג'ורג'יה. אביו, סטיב, ספד לו ואמר: "אתמול בלילה קיבלנו את השיחה שאף הורה לא צריך לקבל. בנינו היקר סטיבן מת באירוע הנוראי הזה, שהתרחש בעת שלמד סמסטר לימודים בקוריאה הדרומית". הוא הוסיף בשיחה עם רשת ABC: "העולם הוא מקום אפל יותר בלעדיו". בלסי היה סטודנט באוניברסיטת קנסאו סטייט, ומהאוניברסיטה נמסר כי "הוא התמחה במנהל עסקים בינלאומי, והיה אחד מ-11 הסטודנטים האמריקאים שלומדים במדינה כחלק מתוכנית הלימודים שלהם. יתר הסטודנטים במצב טוב". 

ג'אנל סטורי, אמריקאית שמתגוררת בקוריאה הצפונית מאז שנת 2016, סיפרה לרשת ABC כי האזור בו התרחש האסון - צפוף מאוד, במיוחד במהלך חגיגות ליל כל הקדושים, אך הפעם זו היתה "רמת צפיפות אחרת". היא הסבירה: "זו הפעם הראשונה מאז הקורונה שהצלחנו באמת לצאת החוצה, אזור איטאון מפורסם בצפיפות שלו, אבל לא ראיתי רמה כזו".

כאמור, סטורי וחבריה היו במהלך סיבוב ברים באזור, כאשר החלה לצלם את ההתרחשויות בסביבות השעה 22:30. "ראיתי המוני אנשים רצים ודוחפים אחד את השני, תוך שהם צורחים ונכנסים לפאניקה. פשוט עמדנו, ואז כל האנשים באו עלינו ממש. הפסקתי לצלם בשלב הזה, כי הכל נהיה מפחיד מדי".

אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Heo ran)
אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Heo ran)

היא הוסיפה כי עוברי אורח אמרו שאנשים רבים התעלפו במקום. סטורי וחבריה ניסו להגיע לתחנת הרכבת התחתית ונתקלו ברכבי כיבוי, אמבולנסים וניידות משטרה - לפני שהצליחו לחזור הביתה בשלום. "אני לא מאמינה שזה קרה, אני לא יודעת איך. זה מרגיש כמו אירוע מטורף", הוסיפה.

כזכור, התקרית הקשה התרחשה סמוך לשעה 22:20 (שעון מקומי) וגורמי ההצלה התקשו להגיע לזירת האירוע, זאת בשל העומס והדוחק ששררו במקום. עדי ראייה טענו כי באזור, הידוע בשל מועדוני הלילה שלו, התאספו למעלה ממאה אלף בני אדם. עוד ציינו עדי הראייה כי באזור ממוקמים ברים רבים לאורך סמטאות רבות, ואנשים רבים נתקעו בהן.