סיוט בחופשה: על רקע המשך מדיניות "אפס ההדבקה" של המשטר הסיני בנוגע לנגיף הקורונה, אלפי בני אדם ננעלו היום (שני) בתוך אתר הנופש של דיסני בשנגחאי, כאשר הפארק הפופולרי ננעל בפתאומיות. סרטונים שצולמו במקום העידו כיצד רשויות האכיפה נועלות את המקום ואיך אלפי המבקרים נסים על נפשם.

כאמור, אתר הנופש נאלץ להיסגר בפתאומיות והותיר אורחים לכודים בתוך הפארק. זאת, על מנת שיוכלו לעבור בדיקות קורונה. ההחלטה הגיעה לאחר שדווח על יותר מעשר מקרים חדשים בעיר, כולם ללא סימפטומים. 

כזכור, כמעט שלוש שנים לאחר שהתגלה בה החולה הראשון, סין הטילה השבוע סגר נוסף על העיר ווהאן, שבה התפרץ לראשונה נגיף הקורונה. הסגר הוטל על 800 אלף תושבי אחד המחוזות בעיר שהתבקשו לא לצאת מבתיהם עד סוף החודש, לאחר שבמשך שלושה ימים ברציפות דיווחו רשויות הבריאות במדינה על יותר מ-1,000 מקרים חדשים של קורונה. 

ברחבי הארץ הוטלו בימים האחרונים הגבלות - רובם משפיעים על קהילות שסומנו כסיכון גבוה או בינוני. על תושבים באזורים שונים חלים כללים שונים, תלוי אם הם נמצאים באזור סיכון נמוך, בינוני או גבוה. ווהאן דיווחה השבוע על עד 25 מקרים חדשים של הידבקות ביום, ועל יותר מ-200 מקרים במהלך השבועיים האחרונים.