המלחמה באירופהבצל המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, והדיווחים החוזרים על משלוחי נשק מטהרן למוסקבה, גורמים במערב חשפו היום (שלישי) כי בכוונת איראן לשלוח משלוח נשק נוסף לצבא הרוסי, כך דווח ברשת CNN. זאת, על רקע השיחה של שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קוליבה, עם שר החוץ האיראני, אמיר עבאללהיאן, שדרש "הפסקה מיידית של משלוחי הנשק המשמשים להרג אזרחים והרס תשתיות חיוניות".

בתוך כך, הגורמים מסרו כי המשלוח יכלול כאלף כלי נשק, וזו הפעם הראשונה שבה טהרן תכלול גם טילים מדויקים, שייתנו לקרמלין דחיפה משמעותית בשדה הקרב. כמו כן, הם ציינו כי משלוח הנשק האחרון כלל כ-450 מל"טים, "שהרוסים כבר השתמשו הם כדי להביא להשפעה קטלנית על החזיתות מול הצבא האוקראיני".

מתקן תת קרקעי של משמרות המהפכה באיראן (צילום: WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
מתקן תת קרקעי של משמרות המהפכה באיראן (צילום: WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

כזכור, ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח ביום שלישי האחרון כי הרפובליקה האסלאמית מספקת ביגוד משוריין לחיילים הרוסים בשדה הקרב, כך עולה מדוח מחלקת המודיעין במשרד ההגנה האוקראיני. על פי הדיווח, כ-1,500 אפודים וקסדות כבר מאוחסנים במחסנים של הצבא הרוסי. זאת, לאחר שדווח כי יש ראיות לכך שאיראן שלחה חיילים לשטחי הכיבוש הרוסי באוקראינה כדי לסייע לרוסיה לבצע התקפות של מל"טים איראניים. 

כמו כן, נמסר כי המשטר האיראני מתכנן לשלוח בעתיד הקרוב כ-3,000 אמצעי מיגון נוספים לחיילים הרוסים. לפי מחלקת המידע של משרד ההגנה האוקראיני, גורמים באיראן מתכננים לשלוח גם קבוצה חדשה של יועצים, על מנת לסייע לרוסיה להשתמש ברחפנים מסוג "אראש-2".

דו"ח של המכון לחקר המלחמה (IFSW) שפורסם בשבוע שעבר טען כי הכוחות רוסים הביאו כוח אדם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים כדי להכשיר את הצבא הרוסי כיצד להשתמש במל"טים המתאבדים "שאהד 136" שפותח על ידי החברה התעשייתית האיראנית. מהדו"ח עולה כי  ב-12 באוקטובר הודיע ​​מרכז ההתנגדות האוקראיני כי מספר "לא מוגדר" של איראנים הגיע לחצי האי קרים ולאזור חרסון.