הבחירות בברזיל96 שעות עברו מאז שמנהיג השמאל, לואיז אינסיו דה סילבה, ניצח בבחירות את הנשיא המכהן, ז'איר בולסונרו, ותומכיו של מנהיג הימין במדינה ממשיכים במחאות. מאות מתומכיו של הנשיא המכהן חסמו כבישים ברחבי הדמוקרטיה הרביעית בגודלה בעולם, וגרמו להפרעות רבות בהובלות סחורות, כמו מזון ודלק. במקביל, בעצרות תמיכה בנשיא היוצא, מפגינים קראו "להתערבות צבאית" על מנת להשאירו בשלטון, וחלקם אף הצדיעו במועל יד.

בתוך כך, הצהיר בולסונרו כי "אני מבין את הכעס, אך צריך לפנות את הכבישים. חסימת הכבישים חוסמת את זכות התנועה, שהיא חלק בסיסי בחוקה של המדינה שלנו". הנשיא היוצא הדגיש כי הוא מעודד את המפגינים למצוא אמצעים אחרים להפגין". במקביל, תומכיו הקימו עצרות תמיכה בערים הגדולות במדינה, בהן אנשים הניפו את דגלי ברזיל וקראו קריאות נגד הנשיא החדש.

כאמורף מנהיג השמאל, לואיז אינסיו דה סילבה, המכונה לולה, נבחר לנשיא לאחר מרוץ צמוד מול הנביא המכהן. דה סילבה זכה ל-50.89 אחוז מהקולות מול 49.11 אחוז להם זכה בולסנארו. כמי שכיהן פעמיים בעבר כנשיא ברזיל מטעם מפלגת הפועלים הברזילאית, לולה רץ בקמפיין של שמירה על ערכים דמוקרטיים, וקבע כי ניצחונו על בולסונארו הוא "הכרחי לשמירה על הדמוקרטיה של ברזיל".

התוצאות הצמודות של הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות (48% מהקולות ללולה, 43% לבולסונארו), המראות שהסקרים המעיטו בפופולריות של בולסונארו, אילצו את לולה לבנות קואליציה רחבה ולעבור למרכז. הוא גם יתמודד עם אתגרים בקונגרס, שם מפלגתו של בולסונארו השיגה הישגים חשובים. ברזיל נפגעה קשה מהאינפלציה במחצית השנייה של 2021. ולמרות שהאינפלציה כעת יורדת וכלכלת המדינה מתאוששת, ההכנסה הריאלית לא חזרה לרמות שלפני מגפת הקורונה.