הבולשת הפדרלית האמריקאית (FBI) פרסמה הערב (חמישי) הודעה חריגה ולפיה הם מחזיקים במידע אמין על איום נרחב על בתי הכנסת בניו ג'רזי. "בשלב זה אנו מבקשים לנקוט בכל אמצעי האבטחה כדי להגן על הקהילה ומוסדותיה", נכתב.

ההודעה של ה-FBI מגיעה בצל הפרסום של המכון למדיניות העם היהודי בחודש ספטמבר האחרון ולפיו יותר ממחצית מהיהודים בארה"ב (53%) מדווחים כי הם מרגישים פחות בטוחים כיהודים מאשר לפני חמש שנים. על פי ההערכות, הקהילה היהודית במדינה מהווה כשישה אחוזים מכלל אוכלוסיתה. 

מארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה נמסר כי הארגון עוקב אחר המצב ועומד בקשר עם גורמי בטחון בשטח. נזכיר כי בשנים האחרונות, האנטישמיות הרימה ראשה – 2717 תקריות אנטישמיות נרשמו בארה"ב על פי נתוני הליגה נגד השמצה בשנת 2021. לאור עלייה קשה זו יזם ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה את קמפיין LiveSecure במסגרתו מגויסים המשאבים הנדרשים לאבטחת כל קהילה יהודית בארה"ב, קטנה כגדולה – ניתוחי איומים, הכשרות ואימונים, ושיפור תשתיות מוסדות הקהילה. 

כזכור, בחודש ינואר האחרון אדם התפרץ לבית כנסת בעיר קוליוויל שבטקסס וחטף ארבעה מתפללים ששוחררו ללא פגע אחרי כמעט 12 שעות. החוטף  נהרג אחרי שניסה לצאת בעצמו מהמבנה שאותו כיתרו כוחות מיוחדים. החוטף דרש את שחרורה של עאפיה סידיקי, הכלואה בכלא שמור בטקסס בגין עבירות טרור. בתחילה דווח כי הוא אחיה, אך בהמשך התברר שהוא השתמש בביטוי הרווח בקרב מוסלמים כדי לכנות חברים אחרים בקהילה.

מזירת האירוע בטקסס (צילום: REUTERS/Shelby Taube)
מזירת האירוע בטקסס (צילום: REUTERS/Shelby Taube)

 
בשנים האחרונות הותקפו כמה בתי ספר ברחבי ארצות הברית על ידי חמושים לבנים אנטישמים. ב-2019, אדם אחד נהרג בפיגוע ירי בעיר פאוויי שבקליפורניה, ושנה קודם לכן נרצחו 11 בני אדם בטבח בבית כנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה, במתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר אי-פעם בארצות הברית.